تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

امیرعبداللهیان: روابط ایران و سوریه در بهترین وضعیت خود قرار دارد

در دیدار با رئیس جمهوری سوریه موضوعات دوجانبه، راهبردی، منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام دو طرف را بررسی کردیم که دیدگاه های دو طرف همسان بود.
کد خبر: ۵۵۵۵۲

امیرعبداللهیان: روابط ایران و سوریه در بهترین وضعیت خود قرار دارد

به گزارش معاصر به نقل ایرنا؛ از وزیر امورخارجه گفت: روابط ایران و سوریه در بهترین وضعیت قرار دارد و خواست مسئولان دو کشور رساندن روابط اقتصادی و تجاری به سطح روابط سیاسی است.

حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در نشست خبری با فیصل المقداد همتای سوری خود افزود: رئیس جمهوری سوریه از آیت الله رئیسی برای دیدار از دمشق دعوت کرد و تمام تلاشمان را برای انجام این سفر به کار می گیرم.

وی اضافه کرد: توافقنامه های مختلفی میان دو کشور امضا شده است که اجرا می شود و در این سفر نیز با وزیر خارجه سوریه برای تمدید سند همکاری های راهبردی طولانی مدت دو کشور به توافق رسیدیم و در آینده نزدیک امضا می شود.

امیرعبداللهیان گفت: در دیدار با رئیس جمهوری سوریه موضوعات دوجانبه، راهبردی، منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام دو طرف را بررسی کردیم که دیدگاه های دو طرف همسان بود.

وی بیان کرد: حاکمیت ملی و یکپارچگی سرزمینی کشورها باید محترم شمرده شود و ما به تلاشهای دیپلماتیک خود برای نزدیک کردن و حل و فصل مشکلات و اختلافات میان سوریه و ترکیه ادامه می دهیم.

وزیر امورخارجه گفت: هنگامی که احساس کردیم احتمال دارد که نیروهای ترکیه به شمال سوریه حمله کنند، برای جلوگیری از این اقدام به موضوع ورود کردیم.

امیرعبداللهیان افزود: بسیار خرسند هستیم که تماس های ما با سوریه و ترکیه به سنگین شدن کفه گفت و گوها میان دو کشور منجر شد.

وی اضافه کرد: همکاری میان تهران و دمشق در همه زمینه ها بویژه در زمینه انرژی ادامه دارد و رایزنی هایی درباره ایجاد نیروگاه های حرارتی در سوریه انجام شد.

فیصل مقداد: اگر همپیمانی مانند ایران نداشتیم، مشخص نبود چه اتفاقی رخ می‌داد

وزیر خارجه سوریه هم در این نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن قدردانی از حمایتهای تهران از دمشق، گفت که دو کشور قصد دارند برای مقابله با تحریمهای غرب، روابط اقتصادی و بازرگانی خود را گسترش دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز