تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

سازمان ملل: نزدیک به ۹ میلیون نفر در زلزله سوریه آسیب دیده‌اند

این بحرانی با ابعاد عظیم است که آزمونی واقعی برای سخاوت، همبستگی و دیپلماسی جهانی خواهد بود.
کد خبر: ۵۷۸۰۸

سازمان ملل: نزدیک به ۹ میلیون نفر در زلزله سوریه آسیب دیده‌اند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ سازمان ملل متحد اعلام کرد که نزدیک به ۹ میلیون نفر در سوریه تحت تأثیر زمین لرزه‌های ویرانگر هفته گذشته قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی همچنین اعلام کرد که آژانس های بشردوستانه طی سه ماه آینده به ۳۹۷.۶ میلیون دلار کمک مالی برای رسیدگی به فوری ترین نیازهای بشردوستانه نیاز دارند.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل در امور بشردوستانه، گفت: بیش از یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه می گذرد، مردم زیر آوار جان خود را از دست دادند، خانه ها، مدارس و بیمارستان ها تخریب شدند و آسیب های جبران نشدنی در منطقه و فراتر از آن ایجاد شد.

وی تصریح کرد: این بحرانی با ابعاد عظیم است که آزمونی واقعی برای سخاوت، همبستگی و دیپلماسی جهانی خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: سازمان ملل امروز یک درخواست کمک بشردوستانه ۳۹۷ میلیون دلاری برای مردم زلزله‌زده سوریه را آغاز می‌کند که در ۳ ماه آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت ما در مراحل پایانی یک درخواست مشابه برای ترکیه هستیم.

گوترش تصریح کرد: سازمان ملل متحد بلافاصله پس از وقوع زلزله سوریه, ۵۰ میلیون دلار از صندوق مرکزی واکنش اضطراری به این کشور اختصاص داد. اما نیازها فراوان است. این درخواست تمام سیستم سازمان ملل متحد و شرکای بشردوستانه آن را گرد هم می آورد و به تامین کمک های ضروری و حیاتی برای نزدیک به ۵ میلیون سوری از جمله سرپناه، مراقبت های بهداشتی، غذا و حفاظت, کمک خواهد کرد.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: موثرترین راه برای حمایت از مردم سوریه، تامین این بودجه اضطراری است. همه ما می دانیم که کمک های نجات بخش با سرعت و مقیاس مورد نیاز وارد سوریه نشده است. یک هفته از زلزله های ویرانگر می گذرد و میلیون ها نفر در سراسر این منطقه بی خانمان و در دمای زیر صفر برای بقا تلاش می کنند.

گوترش اظهار داشت: من یک پیام فوری به جامعه بین المللی دارم:نباید موانع انسانی مانند محرومیت از دسترسی, نبود بودجه و تدارکات, رنج مردم از این فاجعه طبیعی را بدتر کند. کمک‌ها باید از همه طرف، به همه طرف، از همه مسیرها - بدون هیچ محدودیتی - ارسال شود.

دبیر کل سازمان ملل گفت: درحال حاضر یک کاروان شامل ۱۱ کامیونی در حال عبور از باب‌السلام عبور کند و کاروان های دیگر نیز در راه هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز