تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

بومی سازی برای فولاد سازی / 1 هزار و 560 قطعه‌ی استراتژیک

شرکت فولاد خوزستان 1 هزار و 560 قطعه‌ی استراتژیک را بومی سازی کرد که 37میلیون یورو صرفه‌جویی اقتصادی را به دنبال داشت.
کد خبر: ۵۷۸۷۲



مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به دسترسی آسان به آب‌های آزاد به عنوان یکی از شاخصه‌های کلیدیِ فولاد خوزستان گفت: در مسئله بومی سازی، اعتماد به شرکت‌های کوچک وجود دارد. اتفاقات خوبی در این مسئله نیز رقم خورد. ما شرایط را برای سازندگان تسهیل کردیم. در یک سال اخیر 1 هزار و 560 قطعه که عمدتا استراتژیک هستند بومی سازی شدند.

امین ابراهیمی تاکید کرد: این روند و فرایند نتیجه اقدامی 10 ساله است که تا کنون نزدیک به 25 هزار قطعه بومی سازی شده است. این قطعات نتیجه 4 هزار و 109 سفارش بومی سازی است که شرکت های توانمند داخلی آن را انجام دادند. این اتفاق باعث شد نزدیک به 37 میلیون یورو صرفه جویی اقتصادی داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان همچنین افزود: برای توسعه، فرایندها و ساختار باید مورد اصلاح قرار گیرند. به همین منظور و با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر توسعه بر مبنای دانش بنیان، معاونتی جدید تحت عنوان "معاونت فناوری" در مجموعه فولاد خوزستان با حمایت هیئت مدیره راه اندازی شد.

ابراهیمی گفت: بواسطه‌ی نیروی انسانی مجربی که در کشورمان وجود دارد، پتانسیل قدرتمندی در زمینه بومی سازی قطعات مهیا است. همواره رمز خوکفایی در کشورمان در کنار خودباوری وجود دارد. هر وقت به نیروی داخل اعتماد پیدا کردیم، توانستیم در آن زمینه خودکفا شویم.

وی افزود: خوزستان دومین تولید کننده فولاد کشور و بزرگترین صادر کننده‌ی فولادی کشور است. این مجموعه با تکیه بر توان داخلی توانسته اتفاقات خوبی را رقم بزند. بواسطه اتفاقاتی که در زمینه تحریم‌ها رخ داده بود و اعتماد به مجموعه‌های داخلی، تداوم کسب و کارمان ادامه داشت و افزایش تولید را نیز در پی داشتیم.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه رهبری بر نقش محوری تولید تاکید کردند افزود: تولید دانش بنیاد مورد تاکید رهبری است و صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر تاثیرات اجتماعی و اقتصادی بسیاری ذر سطح کشور دارد.

ابراهیمی با ارائه گزارش از وضعیت و جایگاه ایران و همچنین هفت مجموعه‌ای که در کشور به عنوان بازیگران اصلی فولادی در تولید فولاد نقش ایفا می‌کنند، افزود: فولاد خوزستان رتبه دوم تولید فولاد کشور را دارد.

وی توضیح داد: در صنعت فولاد افقی تحت عنوان 1404 برنامه ریزی شده است که قرار است کشور ایران رتبه‌ی اولِ تولید را در منطقه داشته باشد. در فولاد خوزستان نیز در نظر داریم ظرفیت را به 6 میلیون تن با توجه به طرح‌های توسعه‌ای فولاد شادگان برسیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز