تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

سخنگوی سازمان ملل: جامعه جهانی باید سیاست زدگی را در کمک به سوریه کنار بگذارد

شرایط برای کمک رسانی به سوریه مثبت است. خوشحال هستیم که ظرفیت بیشتری در نقاط مرزی برای ارائه کمک به سوریه بدست آورده ایم.
کد خبر: ۵۷۸۹۸

سخنگوی سازمان ملل: جامعه جهانی باید سیاست زدگی را در کمک به سوریه کنار بگذارد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در خصوص کمک به مردم سوریه گفت: جامعه جهانی باید سیاست زدگی را در موضوع کمک رسانی به سوریه را لغو کند.

دوجاریک که به صورت اختصاصی با شبکه "الجزیره" قطر سخن می گفت، در خصوص کمک رسانی به مردم سوریه گفت: مجموعه کمک‌هایی که ما به سوریه ارسال کردیم، تاکنون به ۱۹ میلیون دلار رسیده است.

سخنگوی سازمان ملل متحد دیروز نیز در پی باز شدن دو گذرگاه مرزی در سوریه از طریق ترکیه برای کمک به زلزله زدگان سوری گفت: هنوز سیاسی کاری در ارتباط با سوریه وجود دارد که ما می خواهیم سیاست کنار گذاشته شود و نیازهای زنان، کودکان و مردانی که بسیار تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته اند، در تمرکز قرار گیرد.

دوجاریک گفت که: شرایط برای کمک رسانی به سوریه مثبت است. خوشحال هستیم که ظرفیت بیشتری در نقاط مرزی برای ارائه کمک به سوریه بدست آورده ایم.

وی تصریح کرد: هر بیشتر کمک های بیشتری برای سوریه دریافت کنیم، بهتر است. دو گذرگاه مرزی جدید باز شده که گام مثبتی است.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که نزدیک به ۹ میلیون نفر در سوریه تحت تأثیر زمین لرزه‌های ویرانگر هفته گذشته قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی همچنین اعلام کرد که آژانس های بشردوستانه طی سه ماه آینده به ۳۹۷.۶ میلیون دلار کمک مالی برای رسیدگی به فوری ترین نیازهای بشردوستانه نیاز دارند.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل در امور بشردوستانه، گفت: بیش از یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه می گذرد، مردم زیر آوار جان خود را از دست دادند، خانه ها، مدارس و بیمارستان ها تخریب شدند و آسیب های جبران نشدنی در منطقه و فراتر از آن ایجاد شد.

وی تصریح کرد: این بحرانی با ابعاد عظیم است که آزمونی واقعی برای سخاوت، همبستگی و دیپلماسی جهانی خواهد بود.

اکنون علاوه بر گذرگاه مرزی باب الهوی، گذرگاههای "سراقب" و "ابوالزندین" نیز برای کمک به زلزله زدگان سوریه به مدت سه ماه بازگشایی شده اند.

اولیگ ایگوروف معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در سخنانی مطبوعاتی تاکید کرد که دولت دمشق گذرگاه‌های "سراقب" و "ابوالزندین" را برای ورود کمک‌های بشردوستانه برای زلزله زدگان در مناطق خارج از کنترل دولت مرکزی بازگشایی کرده است.

زمین لرزه بزرگی در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد که تیم‌های نجات و جستجو طی ۱۰ روز اخیر در حال آواربرداری و نجات کسانی هستند که زیر آوار گرفتار شده‌اند.

وزیر شهرسازی، محیط زیست و تغییرات اقلیم ترکیه دیروز اعلام کرد که در جریان زلزله روز دوشنبه هفته گذشته، بیش از ۱۹۰ هزار واحد مسکونی و تجاری تخریب شده و یا به شدت آسیب دیده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیشب آخرین آمار تلفات این زلزله را که از آن به عنوان 'فاجعه قرن' یاد می‌شود، ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز