تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

کامالا هریس: روسیه مرتکب جنایت علیه بشریت شده است

من به همه کسانی که مرتکب این جنایات شده اند و به رهبر آنها که در این جنایات شریک هستند می گویم، شما پاسخگو خواهید شد.
کد خبر: ۵۸۰۸۱

کامالا هریس: روسیه مرتکب جنایت علیه بشریت شده است

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ کامالا هریس معاون رییس جمهور آمریکا ادعا کرد که دولت بایدن رسما به این نتیجه رسیده است که روسیه در طول حمله تقریباً یک ساله خود به اوکراین مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

کامالا هریس معاون جو بایدن روز شنبه در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: « ما شواهد را در مورد اقدامات روسیه در اوکراین بررسی کرده‌ایم و شکی نیست که این اقدامات جنایت علیه بشریت هستند».

هریس ادامه داد: من به همه کسانی که مرتکب این جنایات شده اند و به رهبر آنها که در این جنایات شریک هستند می گویم، شما پاسخگو خواهید شد.

وی با اشاره به تصاویری از اجساد در خیابان‌های «بوچا» و ادعای «تعرض جنسی به دختر بچه‌ای چهار ساله به دست یک سرباز روس» که روسیه این اتهامات را همواره رد کرده است، مدعی شد: اقدامات آنها حمله به ارزش‌های مشترک ما، حمله به بشریت مشترک ماست. این وحشیانه و غیر انسانی است.

هریس افزود، دولت بایدن به کمک به اوکراین در تحقیقاتش در مورد این جرایم ادعا شده ادامه خواهد داد . بگذارید همه ما روی این نکته اتفاق‌نظر داشته باشیم؛ به نمایندگی از همه قربانیان، چه شناخته شده و چه ناشناس، عدالت باید اجرا شود.

وی مستقیما از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نام نبرد، اما مفهوم سخنانش این بود که حمله‌ای که پوتین تقریبا یک سال پیش آغاز کرده باعث شده که غیرنظامیان اوکراینی اکنون قربانی این نقض حقوق بین‌الملل شوند.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: روسیه پس از آنکه بایدن ائتلافی را برای مجازات پوتین به خاطر حمله به اوکراین رهبری کرد, به یک کشور "ضعیف" تبدیل شده اما در حال تشدید حملات در شرق اوکراین است.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که او از اینکه چین از زمان حمله مسکو به اوکراین، روابط خود را با روسیه عمیق‌تر کرده، ناراحت است و خاطرنشان کرد که حمایت چینی‌ها از روسیه باعث «تضعیف نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین می‌شود.»

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز