تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
استانداری البرز:

پنج هزار کودک بازمانده از تحصیل در البرز شناسایی شدند

استاندار البرز با اشاره به اجرای طرح های مختلف برای حمایت از افراد آسیب پذیر در استان گفت: پنج هزار کودک بازمانده از تحصیل امسال در این استان شناسایی و تحت حمایت های لازم قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۸۹۵۹

پنج هزار کودک بازمانده از تحصیل در البرز شناسایی شدند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز ، مجتبی عبداللهی در نشست شورای اجتماعی کشور که با حضور وزرای کشور ،جهاد کشاورزی در تهران برگزار شد، افزود: امسال سال شکوفایی نهضت مدرسه سازی در استان البرز است و در کمتر از یکسال ۵۱ مدرسه بزرگ و کوچک وارد مدار خدمت رسانی به مردم شده است، بطوریکه امسال نرخ ساخت مدرسه در استان چهار برابر سال های گذشته است و ۱۵۰ مدرسه دیگر را حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ آماده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: همچنین امسال ۲ مرکز غربالگری و نگهداری شبانه روزی کودکان کار و خیابانی به بهره برداری رسید و ظرفیت مراکز استان از ۳۰ نفر به ۱۵۰ نفر افزایش یافته است.
استاندار البرز گفت: ۲ هزار از فضاهای بی دفاع شهری در محلات هدف قرار گاه اجتماعی ایمن سازی شده است .

وی از اختصاص تجهیز مدارس در محلات کم برخوردار برای ورزش بانوان خبرداد و گفت: طرح سکنا (ساماندهی کودکان و نوجوانان کار خیابانی البرز) و طرح سماگل (ساماندهی متکدیان و شبه متکدان البرز) با همکاری بیش از ۱۵ سمن در استان فعالیت دارند.
استاندار البرز در ادامه همچنین آمارهای مربوط به آغاز طرح های ارتقای زیر ساخت ها در حوزه های درمان، آموزش و ورزشی در محلات اشاره کرد و در خصوص اقدامات قرارگاه در حوزه های اشتغال و مهارت آموزی نکاتی را یاد آور شد.
وی افزود: قرارگاه مظهر تعامل و هم افزایی دستگاههای استان در کنار مردم محلات بوده و موفق شدیم با حضور مردم در ساختار قرار گاه اجتماعی آمار آسیب های که در استان هر ساله افزایش می یافت را بهبود دهیم و برخی جرائم با وجود افزایش متوسط کشوری؛ در استان البرز شاهد کاهش ۶۰ درصدی آن هستیم.
عبداللهی گفت: البرز، استانی که همواره موضوع طلاق در راس مسایل آن قرار داشت اما امروز ۲۱ درصد کاهش داشته و در قرارگاه اجتماعی استان با شناسایی ۶۶ محله کم برخوردار با اولویت قرار دادن حضور مردم در قالب خانه محلات در کنار دولت سیزدهم در راستای مساله شناسی و حل مشکلات محلات تلاش کرده ایم .
وی افزود: امسال نیز ۶ مرکز ماده نگهداری معتادان متجاهر را راه اندازی کردیم و ۲ مرکز دیگر هم در حال ساخت می باشد این در حالی است که پیش ازسال گذشته در استان البرز هیچ مرکز ماده ۱۶ وجود نداشته است.
عبداللهی بیان کرد: همچنین در سال جاری چهار مرکز کاهش آسیب و هشت گرمخانه در استان البرز ایجاد شده بطوریکه افراد بی سرپناه و کارتن خواب ها در تمام ایام سال بخوص فصول سرد در این مرکز پذیرش شده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

استاندار البرز درپایان نشست پیشنهاداتی را به شورای اجتماعی کشور در چند بخش از جمله، در حوزه فرهنگی و تربیتی در مدارس پررنگ کردن نقش جریانات اجتماعی و مجموعه های مردم نهاد بخصوص گروه های انقلابی و جهادی بعنوان بازوان دولت مردمی سیزدهم و تشیل برخی کارگروه ها ذیل شورای اجتماعی ارایه کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز