تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

امام جمعه سنندج: مسئولان برای رفع مشکلات مردم همت کنند

امنیت کشور در گرو وجود امنیت معیشت و رونق اقتصادی قابل تحقق است.
کد خبر: ۵۹۷۵۸

امام جمعه سنندج: مسئولان برای رفع مشکلات مردم همت کنند

به گزارش امام جمعه سنندج گفت: دولت و همه دستگاه‌ها برای رفع محرومیت، فقر، مشکلات معیشتی مردم و حمایت از طبقات ضعیف جامعه، در راستای رونق اقتصادی، خالصانه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: اساس اجرای عدالت در جامعه اسلامی، نیازمند رفع فقر، فساد و تبعیض است و این مهم نه با شعار، بلکه در عمل محقق می‌شود.

وی بر لزوم انعکاس مشکلات مردم توسط خطیبان جمعه و روحانیون به مسئولان تاکید کرد و افزود: البته رفع فقر و مشکلات اقتصادی فقط وظیفه دولت نیست و باید دستگاه‌های دیگر هم با دولت همکاری کنند.

خطیب جمعه سنندج تامین مسکن و اشتغال را برای جوانان ضروری دانست و اضافه کرد: امنیت کشور در گرو وجود امنیت معیشت و رونق اقتصادی قابل تحقق است.

ماموستا رستمی ضمن تاکید بر لزوم تلاش دولت برای ارتقا سلامت و بهداشت جامعه، ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند از مشکلات موجود برای ایجاد فتنه و اختلاف بین مردم و مسئولان سواستفاده کنند، پس باید با حفظ اتحاد، نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشت.

امام جمعه سنندج ضمن تبریک نیمه شعبان و گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان، افزود: امنیت موجود، حاصل تلاش، بصیرت و ایثارگری‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

تاکید بر لزوم کشف دلیل مسمومیت دانش‌آموزان توسط دستگاه‌های امنیتی و استقبال دولت و مدیران از انتقاد سازنده برای مدیریت بهتر، از دیگر مطالبی بود که ماموستا رستمی به آن اشاره کرد.
نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز