تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

محصولات ایران خودرو در سال جدید با امکانات جدید عرضه می‌شوند

شرکت ایران خودرو در نظر دارد در سال 1402 محصولات خود را مطابق جدول درج شده در متن خبر با امکانات جدیدی روانه بازار کند.
کد خبر: ۵۹۸۴۷

محصولات ایران خودرو در سال جدید با امکانات جدید عرضه می‌شوند

به گزارش معاصر,به اطلاع كليه نمايندگان محترم مي رساند، شركت ايران خودرو در راستاي تحقق برنامه بلند مدت و پاسخ به تقاضاي مشتريان خود، اقدام به اجراي ارتقاي استانداردي بر روي محصولات خانواده پژو، پارس، دنا پلاس، سورن پلاس، رانا پلاس، هايما و آريسان2 با عرضه كلاس جديد اين خودروها با تجهيزات جديد مطابق با استانداردها نموده است.

هدف از اجراي اين طرح بر روي محصولات شركت، بالا بردن ايمني خودروها و منطبق شدن با استانداردهاي روز دنيا مي باشد.

ارتقاي استانداردي محصولات

دیلایت یا چراغ روز

دیلایت یا چراغ روز

چراغ هايي هستند كه در جلوي خودرو قرار دارند و هر زمان كه موتور خودرو روشن مي شود اين چراغ ها نيز به صورت اتوماتيك روشن ميشوند. برخلاف چراغ هاي جلو كه باعث روشنايي جاده ميشوند؛ آنها به عنوان راهي براي شناسايي خودرو توسط ماشين هاي ديگر و عابران در طول روز مورد استفاده قرار مي گيرند. 

خودروهاي خانواده پژو 207 ،سورن پلاس، دنا پلاس و هايما از قبل مجهز به چراغ روز بوده اند و اكنون خودروهاي خانواده پارس، رانا پلاس و آريسان2 هم به چراغ روز مجهز شده اند. 

روشن شدن چراغ هاي عقب همزمان با چراغ روز

درصورتي كه خودرو مجهز به چراغ روشنايي در روز باشد در هنگام روشنشدن موتورخودرو، چراغ هاي عقب خودرو به طور همزمان با چراغ روشنايي در روز روشن خواهند شد.

درخودروهاي داراي سنسور نور و باران چراغ هاي عقب نيز در موقع لزوم روشن خواهند شد. خودروهاي خانواده پژو 207 ،پژو 207 تيپ 5 ،پارس سال، رانا پلاس، سورن، دنا پلاس، هايما S5 و آريسان 2 قابليت روشن شدن چراغ هاي عقب همزمان با چراغ روز را خواهند داشت.

سنسور نور و باران

اين سنسورها معمولا با هم ادغام شده اند و در يك محفظه قرار دارند و به صورت چشمي دو منظوره طراحي شده اند و در شرايط زير عمل خواهند كرد.

سنسور باران در قسمت فوقاني شيشه جلو قرار دارد و در صورت پاشيدن ناگهاني آب و با شروع باران به صورت اتوماتيك شروع به فعال كردن برف پاك كن هاي جلو مينمايد و چنانچه ريزش آب ادامه نداشته باشد پس از چند ثانيه به طور اتوماتيك برف پاك كن را غيرفعال مينمايد.

سنسور نور همانگونه كه از نامش پيداست حساس به نور مي باشد كه با افزايش يا كاهش شدت نور محيط، چراغ هاي خودرو به صورت خودكار روشن و بالعكس خاموش ميشود.

در حال حاضر خودروهاي پژو پارس ELX و تارا اتوماتيك مجهز به سنسور نور و باران يا RLS مي باشند و خودروهاي خانواده دناپلاس توربو و تارا دستي نيز به سنسور نور و باران يا RLS مجهز شده اند.

جدول ارتقاي استانداردي محصولات

محصولات ایران خودرو در سال جدید با امکانات جدید عرضه می‌شوند

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز