تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

المپیاد ورزشی بانوان کارگر کشور با حضور وزیر کار برگزار شد

ششمین دوره المپیاد ورزشی بانوان کارگر کشور در هفت رشته با حضور معاون وزیرکار و سرپرست فدراسیون ورزش کارگری در مجموعه ورزشی کارگران تهران آغاز شد.
کد خبر: ۶۰۲۰۷

المپیاد ورزشی بانوان کارگر کشور با حضور وزیر کار برگزار شد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,در این مراسم که امروز چهارشنبه برگزار شد، محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نرجس بختیار خلج مشاور بانوان و خانواده وزارت کار، حامد ویس کرمی مدیر کل کار و رفاه اجتماعی و احمد اساوندی سرپرست فدراسیون ورزش کارگری حضور داشتند.

این رقابت‌ها در حالی از امروز کارش را آغاز کرد که اختتامیه آن روز جمعه در ورزشگاه شهید معتمدی تهران برگزار خواهد شد. بانوان ورزشکار کارگر کشور قرار است در این رویداد در رشته پتانک، تنیس روی میز، بسکتبال سه نفره، دارت، شطرنج، بدمینتون و تیراندازی با یکدیگر به رقابت‌ بپردازند.

حامد ویس کرمی دبیر ششمین دوره ورزش کارگری در این مراسم اظهار کرد: اقتصاد و تولید در پهنه کشورمان از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات و شعارهای سال‌ها در این چند سال اخیر به این مسئله خطیر و ارزشمند تاکید کرده‌اند، چرا که این مقوله از محوری‌ترین مسائل است.

ششمین دوره المپیاد ورزشی کارگران در بخش بانوان آغاز شد

مدیر کل کار استان تهران با اشاره به اینکه اقتصاد در دنیای امروز اصلی‌ترین گزینه قدرت در عرصه بین‌الملل و داخلی است گفت: در این راستا باید با کار شایسته در کشور این موضوع را مورد تاکید قرار دهیم تا به شکوفایی برسیم.

وی به سلامت جسم و روح در جامعه کارگری تاکید کرد که باید نیروی کارگر از این خصیصه برخوردار باشند چرا که سلامت، روح و جسم نیز در اسلام، تاکید شده است.

ویس کرمی ورزش را روح کار در محیط دانست و گفت: در این راستا ورزشگاه‌های کارگران در سطح کشور فعال هستند تا بتوانند این قشر در این فضاها به ورزش بپردازند. در ششمین دوره این رقابت‌ها ۲۶۰ ورزشکار در مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت‌ می‌پردازند.

وی تصریح کرد: مرحله مقدماتی آن از آبان ماه به مدت سه ماه برگزارشد و ورزشکارانی از ۳۱ استان کشور به صورت فردی و تیمی در آن شرکت داشتند.

همچنین نرجس بختیار خلج مشاور بانوان و خانواده وزارت کار در این مراسم تصریح کرد: برای درخشش بانوان در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هیچ مانعی وجود ندارد، چرا که مادران امر خطیر تربیت نسل جدید را بر عهده دارند.

وی الگوی سوم زن مسلمان در جهان را مطرح کرد و گفت: افتخار می‌کنم زنان سرزمین من الگوی سوم زن مسلمان را در جهان مطرح می‌کنند. در این طرح زنان نه مانند زن شرقی در انزوا و نه در غربی و زیر نظر سلطه مردان قرار ندارد، بلکه زن سوم با وقار و متانت و قامت مادران و زنان کشورمان می‌درخشند.

 

مشاور امور بانوان وزارت کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: از مطالبات ما به عنوان بانوان، گسترش امکانات ورزشی برای بانوان است. خانواده منتقل کننده هویت ملی، اخلاق و فرهنگ هستند. کسانی که ورزش می‌کنند مسولیت بهتری دارند و مشارکت و همدلی در بعد اجتماعی رشد پیدا می‌کند.

خلج بیان کرد: در جامعه کارگری تشکیل گروه زنان و خانواده مورد تاکید است که در این راستا اقداماتی در حوزه قانون و پیشگیری قوانین تسهیل کننده در دستور کار داریم و در آینده نزدیک این موضوع و ابعاد آن رسانه‌ای خواهد شد.

محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار هم در این مراسم گفت: ما زمانی درباره کارگر و جامعه تولید حرف می‌زنیم به تعبیر رهبر انقلاب ستون فقرات کشور به حساب می‌آیند. ستون فقرات کشور به واقع نیروی کار است. اگر سرمایه انسانی جامعه تولید کشور با شور، امیدوار و سالم باشد، بهروری و پیشرفت کشور نیز حاصل خواهد شد.

وی بیان کرد: ورزش مهمترین عامل کار و تولید است. زنان جامعه کار و و تولید نقش تعیین کننده اقتصاد کشور و در بعد دیگر نیز آنان تربیت نسل جوان کشور را عهده‌دار هستند.

چکشیان ادامه داد: المپیاد ششمین دوره بانوان کارگر کشور به همت استان تهران و با کیفیت خوبی اجرا خواهد شد. قبل از انقلاب ۴ رشته ورزشی کارگری را بانوان داشتیم و درحال حاصر به ۳۰ رشته رسیده است.

همچنین در این مراسم مشعل ششمین دوره المپیاد ورزش کارگری زنان روشن شد. همچنین سوگندنامه ورزشی میان ورزشکاران قرائت شد و آنان نیز متن آن را به زبان آوردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز