تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

افتتاح کنسولگری عربستان در دمشق پس از ۱۲ سال

بر اساس این گزارش، منابع آگاه تأکید کردند که بعد از عید فطر قرار است وزیر خارجه عربستان به دمشق سفر کند و در سفر خود بازگشایی سفارت عربستان در دمشق را رسماً اعلام کند.
کد خبر: ۶۰۵۷۳

 

به گزارش معاصر به نقل از خبرگزاری مهر، برخی منابع به یک رسانه روس اعلام کردند که میانجی گری های روسیه و امارات نتیجه داده و عربستان به دنبال بازگشایی کنسولگری خود در پایتخت سوریه پس از ۱۲ سال است.

 منابع آگاه به اسپوتنیک اعلام کردند که عربستان در نظر دارد که کنسولگری خود در دمشق را بعد از ماه مبارک رمضان بازگشایی کند.

این منابع اعلام کردند که میانجیگری روسی و اماراتی به رفع موانع میان دو کشور عربی منجر شده است و احتمال داده می‌شود که کنسولگری عربستان در دمشق پس از عید فطر بازگشایی شود.

این منابع افزودند که اقدامات برای ازسرگیری باب دیپلماسی رسمی میان سوریه و عربستان پس از تلاش‌های بین المللی و عربی در این راستا در جریان است.

منابع مذکور تاکید کردند که پس از توافق میان ایران و عربستان، تلاش‌های روسیه و امارات در پشت درهای بسته ثمربخش بوده است و به نزدیک شدن عربستان و سوریه منجر شده است.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه تأکید کردند که بعد از عید فطر قرار است وزیر خارجه عربستان به دمشق سفر کند و در سفر خود بازگشایی سفارت عربستان در دمشق را رسماً اعلام کند.

این در حالی است که فیصل بن فرحان حدود ۱۰ روز پیش در اظهاراتی تأکید کرد که کشورهای عربی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انزوای سوریه فایده‌ای ندارد وبرای حل مسائل این کشور به خصوص مسائل انسانی لازم است با سوریه مذاکره شود.

او گفت که چنین مذاکراتی ممکن است در نهایت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بیانجامد.

عربستان از سال ۲۰۱۱ و پس از ناآرامی‌ها در سوریه روابط خود را با این کشور قطع کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز