تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

عربستان اقدام صهیونیست‌ها برای احداث واحدهای شهرکسازی را محکوم کرد

دولت ریاض از جامعه جهانی خواست که به مسؤولیت خود عمل کرده و اشغالگری رژیم صهیونیستی و اقدامات تحریک آمیز این رژیم را متوقف کند.
کد خبر: ۶۰۸۷۴

عربستان اقدام صهیونیست‌ها برای احداث واحدهای شهرکسازی را محکوم کرد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزارت امورخارجه عربستان شنبه شب در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی برای احداث بیش از ۸ هزار واحد مسکونی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه این اقدام نقض آشکار قوانین بین المللی توسط مقامات رژیم صهیونیستی است.

دولت ریاض از جامعه جهانی خواست که به مسؤولیت خود عمل کرده و اشغالگری رژیم صهیونیستی و اقدامات تحریک آمیز این رژیم را متوقف کند.

وزارت امورخارجه عربستان اعلام کرد که این گونه اقدامات مانعی بر سر راه‌حل سیاسی بحران فلسطین است که بر ابتکار عمل صلح عربی استوار است و این گونه اقدامات تلاش جامعه جهانی برای برقراری صلح را نیز تضعیف می‌کند.

حکومت رژیم صهیونیستی برخلاف بیانیه شرم الشیخ که متعهد شده بود که برای چندین ما هرگونه فعالیت شهرکسازی را متوقف کند، مناقصه برای احداث یکهزار و ۲۹ واحد شهرکسازی در کرانه باختری و قدس اشغالی را آغاز کرد.

بیانیه پایانی که توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین، اردن و مصر که یکشنبه گذشته در این کشور برگزار شد، تل آویو موافقت کرده بود که هرگونه فعالیت شهرکسازی را چندین ماه متوقف کند.

از سوی دیگر منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، رژیم صهیونیستی بیش از هشت هزار واحد مسکونی در فلسطین اشغالی احداث می‌کند.

پیش تر نیز پارلمان رژیم صهیونیستی طرح لغو قانون موسوم به «قانون قطع تماس» را به تصویب رساند که با لغو یک قانون مصوب سال ۲۰۰۵ امکان بازگشت اشغالگران به شهرک‌های تخلیه‌شده در شمال کرانه باختری و نوار غزه را فراهم می‌کند. این قانون در سال ۲۰۰۵ اجرایی شد و دستور برچیدن ۲۱ شهرک صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری و نوار غزه و تخلیه شهرک‌نشینان و ارتش رژیم از این منطقه را صادر کرده بود.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده است طرح لغو برخی از بندهای «قانون قطع تماس» با ۳۱ رأی موافق و ۱۸ رای مخالف به تصویب رسید.

اقدامات رژیم اسرائیل در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ / اول اسفند ۱۴۰۱ با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

آخرین بار، در دسامبر ۲۰۱۶ دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده به قطعنامه‌ای در شورای امنیت که از رژیم صهیونیستی خواسته بود شهرک‌سازی را متوقف کند، رای ممتنع داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز