تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

روسیه از نقض آتش‌بس در قره‌باغ خبر داد

این نقض آتش بس هیچ تلفاتی نداشت. نیروهای صلحبان روسی در حال بررسی این حادثه هستند.
کد خبر: ۶۰۹۶۴

روسیه از نقض آتش‌بس در قره‌باغ خبر داد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه «مارتاکرت» قره‌باغ نقض آتش بس ثبت شده است.

 وزارت دفاع دوشنبه در بولتنی درباره فعالیت‌های نیروهای صلحبان روسی در قره‌باغ نوشت: این نقض آتش بس هیچ تلفاتی نداشت. نیروهای صلحبان روسی در حال بررسی این حادثه هستند.

این وزارتخانه افزود که گشتزنی‌های در امتداد سه مسیر در مناطق مارتاکرت و «مارتونی» و گذرگاه لاچین انجام شده است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: به منظور تضمین امنیت صلحبانان روس و جلوگیری از حوادث احتمالی، تعامل مداوم با ستادهای مشترک نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان و امنستان ادامه دارد.

روسیه شنبه جمهوری آذربایجان را به نقض توافقنامه آتش‌بسی که به جنگ ۲۰۲۰ با ارمنستان پایان داد، متهم کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «واحدی از نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان ۲۵ مارس (پنجم فروردین) از خط تماس در منطقه شوشا عبور کردند که این اقدام ناقض» توافقنامه نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شنبه اعلام کرد که کنترل برخی از جاده‌های فرعی در منطقه قره‌باغ را در دست گرفته است.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود: اقدامات کنترلی لازم توسط واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان به اجرا درآمد تا از جاده‌های خاکی شمال لاچین» برای انتقال سلاح از ارمنستان استفاده نشود.

گذرگاه لاچین تنها جاده‌ای است که قره‌باغ و ارمنستان را به یکدیگر متصل می‌کند و در ماه‌های اخیر توسط افرادی که فعالان محیط زیست خوانده می‌شوند مسدود شده است.

ایروان می‌گوید که این مساله منجر به بروز بحران انسانی در قره‌باغ شده است.

پس از جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ که با قرارداد آتش‌بسی به میانجیگری روسیه به پایان رسید، سه تا ۶ هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه حاضر شده و تلاش خود را برای برقراری آتش‌بس بین طرفین آغاز کردند ولی در مدت ۳۰ ماه گذشته، آتش‌بس بین دو طرف بارها نقض شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز