تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

افتتاح سامانه صدور کارت هوشمند ملی در سفارت ایران در مسکو

سامانه صدور کارت هوشمند ملی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه افتتاح شد.
کد خبر: ۶۱۰۴۰

افتتاح سامانه صدور کارت هوشمند ملی در سفارت ایران در مسکو

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,مراسم افتاح سامانه صدور کارت هوشمند ملی در سفارت جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و در حاشیه سفر امیرعبداللهیان به روسیه و با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام گرفت.

در این مراسم که در بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، حسین امیرعبداللهیان گفت: از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی توجه ویژه به تسهیل امور ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده و هست. آقای رئیسی رییس جمهور کشورمان نیز به تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور تأکید ویژه‌ای دارند.

وزیر امور خارجه افزود: قرار بر این شد که با همکاری سازمان ثبت احوال، وزارت کشور و بخش کنسولی صدور کارت ملی در کنسولگری ها ایران صورت پذیرد.

وی یادآور شد:  در حال حاضر ۲۶ مرکز کنسولی صدور کارت ملی را انجام می‌دهند.

کاظم جلالی سفیر کشورمان نیز در این مراسم پیش از سخنان وزیر امور خارجه به ارائه توضیحاتی در خصوص صدور کارت ملی پرداخت و گفت: ۸ هزار ایرانی در روسیه حضور دارند که بیش از ۶ هزار نفر آن‌ها  دانشجو و بقیه تاجر و شاغل هستند.

وی با بیان اینکه صدور روادید در ۱۴۰۱ گسترش وسیعی داشت و چند برابر شده است، تعداد زندانیان ایرانی در روسیه را ۱۸ نفر عنوان کرد و افزود: بخشی از این افراد به ایران منتقل شده‌اند و تعدادی نیز پرونده‌شان حل و فصل شده و در حال حاضر ۹ نفر زندانی داریم که در تلاش برای انتقال آن‌ها به کشور هستیم.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه قرار بود از ژانویه ۲۰۲۳ صدور ویزای گروهی گردشگری لغو شود گفت: طرف روس شرکت‌های گردشگری‌اش را معرفی کرد ولی ایران هنوز اعلام نکرده و به همین دلیل این اقدام تاکنون عملیاتی نشده است.

وزیر امور خارجه روز گذشته(سه شنبه) در صدر هیأتی تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز