تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
وزیر ارشاد:

ایجاد قاعده‌مندی دقیق در امر تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر

امیدواریم به سطحی بالا از دیپلماسی فرهنگی با هدف ترویج فرهنگی کشور و در عین‌حال گسترش اقتصاد هنر دست یابیم. با چین هم الان در حال گسترش همین حوزه هستیم.
کد خبر: ۶۱۱۴۱


به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی برای ایجاد قاعده‌مندی دقیق در امر تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را نخستین اولویت این وزارتخانه در سال جدید دانست.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که نخستین اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری چیست، اظهار کرد: اولین اقدام ما در سال جدید جلسه‌ای برای اقتصاد فرهنگ و هنر است که برنامه کاملی برایش آماده کردیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه برای پیشبرد اهداف مرتبط با تقویت اقتصاد هنر، یادآور شد: تقریباً در حال حرکت به این سمت هستیم که در بخش‌هایی از حوزه‌های هنری با بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای که شناسایی کرده‌ایم تعامل بیشتری داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به رایزنی‌های خود با همتایان خارجی‌اش برای تقویت دیپلماسی فرهنگی گفت: من بیشترین حجم دیپلماسی فرهنگی را در سال گذشته داشتم و شاید با ۱۷ تا ۱۸ وزیر فرهنگ و وزرای مرتبط دیگر مذاکره کردم و یا خودم به کشورهایشان سفر کرده‌ام یا آنان به ایران آمدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدواریم به سطحی بالا از دیپلماسی فرهنگی با هدف ترویج فرهنگی کشور و در عین‌حال گسترش اقتصاد هنر دست یابیم. با چین هم الان در حال گسترش همین حوزه هستیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات داخلی برای پیشبرد اولویت اول وزارت فرهنگ و ارشاد در سال جاری، تاکید کرد: این نخستین اولویت ما در سال جدید است تا یک قاعده‌مندی دقیق در این حوزه حاکم کنیم. با وزارت صمت هم بزودی تفاهم‌نامه جامعی در این زمینه امضاء خواهیم کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز