تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
وزیر بهداشت: 

گسترش اجرای برنامه پزشکی خانواده در سراسر کشور

دانشگاه‌هایی که در اجرای طرح‌های ملی موفق‌تر عمل کنند به عنوان پایتخت سلامت برگزیده می‌شوند و مشوق‌های مالی دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۶۱۲۱۸


به گزارش معاصر به نقل از  خبرگزاری مهر،  وزیر بهداشت، از انتخاب پایتخت سلامت در سال جاری بر اساس اجرای موفق برنامه پزشکی خانواده خبر داد.

بهرام عین اللهی گفت: گسترش اجرای برنامه پزشکی خانواده در سراسر کشور یکی از اولویت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ است.

وی افزود: تاکنون تمامی روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه پزشکی خانواده قرار گرفتند، اما امسال تمام کشور زیر پوشش این برنامه قرار خواهد گرفت.

عین اللهی گفت: تأمین بهورز، ماما و کادر بهداشت و درمان برای اجرای برنامه پزشکی خانواده در دستور کار است، هرچند در شهرها یک پزشک عمومی نیز به عنوان پزشک خانواده فعالیت خواهد کرد.

وزیر بهداشت افزود: مشوق‌هایی برای پزشکان و بیماران به منظور افزایش استفاده از برنامه پزشکی خانواده در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: پزشکان در اجرای برنامه پزشکی خانواده درآمد بیشتری خواهند داشت و بیماران نیز هزینه کمتری در این طرح خواهند پرداخت.

وزیر بهداشت افزود: دانشگاه‌هایی که در اجرای طرح‌های ملی موفق‌تر عمل کنند به عنوان پایتخت سلامت برگزیده می‌شوند و مشوق‌های مالی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز