تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

دمشق: اسرائیل منطقه را به سمت تشدید تنش فراگیر سوق می‌دهد

تجاوز هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.
کد خبر: ۶۱۲۹۸

دمشق: اسرائیل منطقه را به سمت تشدید تنش فراگیر سوق می‌دهد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای در واکنش به حمله بامداد امروز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق تأکید کرد که سیاست‌های این رژیم و حامیان غربی آن منطقه را به سمت تشدید تنش فراگیر سوق می‌دهد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: طی چهار روز گذشته، رژیم اشغالگر اسرائیل حملاتی را به مناطقی در داخل و اطراف دمشق، حمص و حومه آن انجام داد که منجر به کشته شدن غیرنظامیان، مجروح شدن تعدادی دیگر و خسارت مادی شد.

این وزارتخانه تأکید کرد: کابینه رژیم اشغالگر نه تنها پشت چتر مصونیت و حمایت نامحدود حامیان خود پنهان می‌شود، بلکه در جای پای واشنگتن و دیگر پایتخت‌های غربی برای صدور بحران و فرار از مشکلات داخلی خود قدم می‌گذارد و در همین راستا اقدام به تجاوزات و جنایات خارجی، نقض آشکارا قوانین بین‌المللی و مفاد منشور سازمان ملل می کند و هدف آن از این اقدامات نیز تداوم قوانین زور و قانون جنگل به جای حاکمیت قانون و ارزش‌های انسانی است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه همچنین آمده است: سوریه بار دیگر به رژیم اسرائیل و حامیان آن نسبت به خطرات این سیاست‌های خصمانه که منطقه را به سوی تشدید همه‌جانبه و فراگیر و مرحله جدیدی از ناامنی و بی‌ثباتی سوق می‌دهد، هشدار می‌دهد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز دمشق و اطراف این شهر را بمباران کردند.

یک منبع نظامی در این باره به خبرگزاری سانا گفت: ساعت ۱۵ دقیقه بامداد سه‌شنبه (به وقت محلی)، دشمن صهیونیستی حملاتی را از جولان اشغالی سوریه به مناطقی در اطراف دمشق و منطقه جنوبی انجام داد.

این منبع با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش سوریه فعال شد و بیشتر اهداف متخاصم را رهگیری و سرنگون کرد،افزود: در این حمله ۲ غیرنظامی شهید و خسارت‌هایی نیز وارد آمد.

این چهارمین حمله رژیم صهیونیستی طی ۶ روز گذشته به خاک سوریه است.

طی روزهای گذشته رژیم صهیونیستی به دمشق، حمص و حلب حمله کرده بود.

تجاوز هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز