تهران ۱۱.۹۹° كمينه ۱۱.۹۹°  بیشینه ۱۲.۷۹°
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

آذربایجان‌غربی/عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: با آغاز فرآیند تشکیل پرونده، مالکان ۷ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی تعمیری و احداثی در زلزله خوی، جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
کد خبر: ۶۱۳۳۲

آذربایجان‌غربی/عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی آغاز شد

به گزارش معاصر به نقل از تسنیم,جعفر برزگر، با اشاره به عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی اظهار داشت: مصالح ساختمانی برای بازسازی ساختمان‌های آسیب دیده از سوی بنیاد مسکن تامین شده و به همین دلیل عملیات بازسازی نیز در سطح شهرستان و مناطق زلزله‌زده آغاز شده است.

وی افزود: یک هزار و 45 واحد مسکونی احداثی در این شهرستان آواربرداری شده و نسبت به آغاز عملیات بازسازی و عمرانی نیز اقدام کرده‌اند تا به این ترتیب مرحله بازسازی با روند مطلوب طی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: ساخت واحدهای مسکونی در مراحل مختلف قرار دارد که در این میان، 382 واحد در مرحله بتن‌بندی فنواسیون، 210 اسکلت فلزی و عملیات دیوارچینی، 22 مورد اجرای سف و نیز 41 مورد دیوارچینی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: تاکنون به 24 هزار و 237  واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان دستور کار تعمیری ابلاغ شده است.

برزگر، در خصوص واریز بلاعوض‌های تعمیری به حساب مالکان واحدها در مناطق زلزله زده نیز گفت: این اقدام آغاز شده و از مجموع 24 هزار و 237 واحد مسکونی که دستورکارهای تعمیرات برای مالکان آنان ابلاغ شده، تاکنون فرآیند پرداخت بلاعوض تعمیرات 9 هزار و 750 واحد مسکونی به مبلغ 102 میلیارد تومان به حساب مالکان انجام یافته است.

وی، ابراز داشت: با آغاز فرآیند تشکیل پرونده، مالکان 7 هزار و 904 واحد مسکونی تعمیری و احداثی جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : خوی زلزله بازسازی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز