تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

سفیر امارات: نگران افزایش خشونت‌ها در فلسطین هستیم

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی رفتار سبوعانه رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها در مسجد الاقصی، نشستی غیر علنی برگزار کرده اند.
کد خبر: ۶۱۴۲۵

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ سفیر و نماینده دائم امارات در سازمان ملل متحد گفت که امارات به شدت نگران افزایش خشونت ها از سوی نیروهای اسرائیلی در سرزمین های اشغالی فلسطین است.

"لانا نصیبه" سفیر و نماینده امارات در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک افزود: امارات به شدت نگران افزایش خشونت ها از سوی نیروهای اسرائیلی در سرزمین های اشغالی فلسطین است. ما بشدت نگران وقوع این خشونت ها در یک ماه مقدس برای هر سه مذهب اسلام، مسیحیت و یهودیت هستیم.

نماینده دائم امارات در سازمان ملل تصریح کرد: ما از همه طرف ها می خواهیم تا خویشتن داری خود را حفظ کنند و به گفتگوها باز گردند.

وی تاکید کرد که از تقدس مسجد الاقصی باید محافظت شود و وضعیت موجود نباید تغییر کند.

لانا نصیبه اضافه کرد، امارات معتقد است پس از نشست (غیر علنی) شورای امنیت باید یک موضع متحد در خصوص تحولات در سرزمین های اشغالی فلسطین وجود باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی رفتار سبوعانه رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها در مسجد الاقصی، نشستی غیر علنی برگزار کرده اند.

نیکولاس دو ریوایر سفیر و نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز خبرنگاران گفت که وضعیت در سرزمین های اشغالی به شدت متشنج است و باید پایان یابد.

این مقام دولت فرانسه بدون محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی گفت: ما از همه طرف ها می خواهیم تا خویشتن داری کنند.

سفیر فرانسه در سازمان ملل ادامه داد که ما باید به دنبال احیای روند صلح واقعی و شفاف خاورمیانه باشیم.

به گزارش خبرگزاری «شهاب» فلسطین، دهها تن از اشغالگران شهرک نشین در سرزمین های فلسطینی، امروز در زیر چتر حمایتی نیروهای امنیتی اسرائیل وارد بخش های مختلف مسجد الاقصی شدند.

این تهاجم در اولین روز تعطیلات عید یهودیان موسوم به "عید فصح" انجام می شود که در آن شهرک نشینان با حفاظت شدید توسط نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر، برنامه ها و آیین های تحریک آمیز و عبادات تلمودی را در داخل مسجد الاقصی به انجام می رسانند.

پیش از ورود افراطیون یهودی به مسجد الاقصی، نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر به آن هجوم بردند و برای آماده سازی فضای ورود شهرک نشینان، کلیه نمازگزاران مسلمان را از نقاط مختلف این مسجد بیرون راندند و از ورود نمازگزاران برای ادای نماز صبح در این مسجد نیز جلوگیری کردند که منجر به برپایی نماز در فضای بیرون مسجد و خیابن های اطراف شد.

شب گذشته نیز مسجد الاقصی شاهد هجوم صهیونیست ها و تخلیه کردن صحن های این مسجد از نمازگزاران مسلمان و حمله و تعرض وحشیانه به اعتکاف کنندگان رمضانی و بیرون کردن آنها از مسجد بود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین صبح امروز و شب گذشته در پاسخ به حملات تجاوزکارانه روزهای اخیر رژیم صهیونیستی و نیز حمله به مسجد الاقصی، طی سه‌شنبه شب و صبح چهارشنبه، شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز گذشته در بیانیه‌ای در خصوص طرح شهرک نشینان برای ذبح قربانی در داخل مسجدالاقصی به بهانه عید یهودی پسح و هرگونه حماقت و تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی به شدت هشدار داد.

پیش از این، گروه مقاومت عرین الاسود در کرانه باختری نیز در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و خطاب به اشغالگران گفت: اینها (شهرک نشینان صهیونیست) هرگونه حماقتی که در مسجد الاقصی انجام دهند، بهای سنگینی برای شما به همراه خواهد داشت که اصلا فکر آن را هم نمی‌کنید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز