تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

نماینده مجلس: دولت در تحقق منابع درآمدی و مهار کسر بودجه موفق عمل کرد

درآمدهای نفتی سال گذشته دولت در حالی محقق گردید که سال قبل از آن نفت فروخته نشد و کشور با اوراق تغذیه شد از دیگر سو درآمدهای گمرکی با موفقیت ۷۵ درصدی همراه بود.
کد خبر: ۶۱۴۲۷

نماینده مجلس: دولت در تحقق منابع درآمدی و مهار کسر بودجه موفق عمل کرد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود اینکه دولت در سال گذشته با مشکلات و تنگنا مواجه بود اما در برخی شاخص های اقتصادی همچون تحقق منابع درآمدی و مهار کسر بودجه موفق عمل کرد.

محسن زنگنه امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان مه ولات، افزود: دولت در سال گذشته تقریبا کسری بودجه نداشت و در تحقق منابع درآمد مالیاتی ۱۰۲ تا ۱۰۵ درصد موفق بود اما این شاخص های مثبت زیر بار تورم دیده نشد.

نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت همچنین در تحقق درآمدهای نفتی موفقیت ۹۱ درصدی داشت، گفت: سال گذشته درآمدهای مالیاتی با تحقق ۴۷۰ هزار میلیارد تومان نه تنها رشد بهتری را به نسبت سال قبل از آن تجربه کرد بلکه از درآمد نفت که ۴۱۰ هزار میلیارد تومان بود؛ پیشی گرفت.

زنگنه افزود: درآمدهای نفتی سال گذشته دولت در حالی محقق گردید که سال قبل از آن نفت فروخته نشد و کشور با اوراق تغذیه شد از دیگر سو درآمدهای گمرکی با موفقیت ۷۵ درصدی همراه بود.

وی با بیان اینکه دولت مجموعا در تحقق منابع درآمدی موفق بود، اظهار کرد: کسر بودجه دولت در سال گذشته با همه سختی هایش صفر درصد بود همچنین ۱۵۴ هزار میلیارد تومان اوراق مربوط به دولت قبل بازپرداخت شد.

وی ادامه داد: کل بودجه عمومی پارسال دولت ۱۴۰۹ هزار میلیارد تومان بود که ۱۵۷۱ هزار میلیارد تومان محقق شد و از حیث بودجه ای دولت سال را به خوبی سپری کرد.

وی یکی از ضعف های دولت را ناتوانی در بازگو کردن مسائل اقتصادی و در میان گذاشتن آن با مردم عنوان و اظهار کرد: باوجود برخی مشکلاتی که سال گذشته با آن مواجه بودیم حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش یافت و پرداخت یارانه و تسهیلات فرزند آوری و ازدواج با رشد خوبی همراه بود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: دولت با برنامه هایی که در بخش های مختلف از جمله سود سهام و خدمات حمایتی به مردم دارد ، امسال نیز موفق باشد.

فیض آباد مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز