تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱

آیت‌الله علم‌الهدی: شهدای حرم رضوی نقش موثری در تقویت هویت دینی داشتند

یک فرد تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین پارسال در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.
کد خبر: ۶۱۴۷۵

آیت‌الله علم‌الهدی: شهدای حرم رضوی نقش موثری در تقویت هویت دینی داشتند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی کاری کردند که زمینه فرهنگی و ولایتمداری در مناطق حاشیه شهر محفوظ بماند و در برابر هر هجمه فرهنگی که قصد فروپاشی هویت دینی مردم را داشت، مقاومت می‌کردند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی جمعه شب در نخستین سالگرد شهدای حمله تروریستی حرم مطهر رضوی و یادبود شهدای‌ مدافع‌ حرم و امنیـت مشهد مقدس افزود: نقش شهدای حادثه ماه رمضان حرم مطهر در حاشیه شهر از محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی بسیار مؤثرتر بود.

وی گفت: در حادثه‌ای که رمضان پارسال در حرم مطهر رضوی اتفاق افتاد، ۲ طلبه‌ در تداوم عرصه خدمت روحانیت به جامعه به شهادت رسیدند و یک روحانی به‌عنوان جانباز آن حادثه باقی ماند تا نشانگر درنده‌خویی عناصر و جریاناتی باشد که در برابر ولایت اهل‌بیت (ع) بنای ناسازگاری و تقابل دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی، افراد مؤثر و مفیدی بودند اما نقش شهید اصلانی در حاشیه شهر از خدمات محرومیت‌زدایی و شهید دارایی از حوزه اردوهای جهادی بسیار موثرتر بود زیرا این افراد کاری کردند تا زمینه فرهنگی و ولایتمداری در مناطق حاشیه شهر محفوظ بماند و در برابر هر هجمه فرهنگی براندازی که قصد فروپاشی هویت دینی مردم را داشت، مقاومت می‌کردند.

وی اظهار داشت: نمی‌توان این حادثه تروریستی را یک اقدام کور دانست زیرا افرادی را هدف قرار داد که موثرترین افراد در احیای شخصیت ولایتمدار مردم حاشیه شهر بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امروز کفر جهانی برای براندازی اسلام با همه توان به میدان آمده است، تصریح کرد: شهیدان اصلانی و دارایی نشان دادند که حد خدمتگزاری به مردم تا جایی است که دشمن شما را نشانه بگیرد و شخصا برای حذف شما اقدام کند.

وی گفت: ماجرای حرم مطهر نشان داد که دشمن در براندازی جبهه حق تا چه اندازه مصمم است تا از همه توان خود برای نابودی اسلام که در ایران اسلامی متجلی شده، استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: زمانی که دفاع مقدس به پایان رسید، بسیاری از مردم گمان کردند دوران جهاد و شهادت به سر آمده اما دفاع از حرم که پیش آمد، نشان داد نعمت شهادت همچنان در جامعه ما وجود دارد، حقیقت هم همین است و مساله شهادت امروز به نقطه‌ای رسیده که دیگر مرد و زن نمی‌شناسد.

وی تصریح کرد: جبهه‌ای که در برابر دشمنان خدا در عصر حاضر تشکیل شده، فراتر از پیر و جوان، همه را به مجاهدت فرا می‌خواند.

آیت الله علم‌الهدی گفت: شهدای حرم مطهر رضوی خود به شهادت رسیدند اما مسئولیت و تکلیف آنان همچنان پابرجاست و هر کسی را که آمادگی امتداد نهضت‌شان را دارد، به میدان دعوت می‌کند.

وی افزود: نمونه شیوه شهادت مرحوم اصلانی و دارایی را فقط در ماجرای عاشورا سراغ داریم آن زمان که یاران صدیق کربلا در پیشگاه امام معصوم به شیوه‌ای فجیع به شهادت رسیدند تا ولایتمداری و اخلاص آنان نشانه سعادتشان باشد.

یک فرد تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین پارسال در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد در منطقه شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بودند. حجت الاسلام اصلانی در همان روز حادثه به درجه رفیع شهادت نایل شد و حجت‌الاسلام دارایی یکی دیگر از روحانیان مضروب بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. حجت الاسلام پاکدامن نیز جانباز این حادثه شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز