تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

دریافت «نشان عالی شایستگی» سفیر ایران ازسوی بشار اسد

رئیس‌جمهور سوریه دستور اعطای این نشان به سفیر ایران را با هدف تاکید بر روابط راهبردی میان دو کشور و تقدیر از فعالیت‌های سبحانی در سوریه صادر کرد.
کد خبر: ۶۱۵۷۲

به گزارش معاصر به نقل از خبرگزاری مهر، سفیر ایران در سوریه به مناسبت پایان مأموریت خود در این کشور نشان عالی شایستگی را از سوی رئیس‌جمهور سوریه دریافت کرد.

 «بشار اسد» رئیس جمهورسوریه دستور داد در مراسمی که به مناسبت پایان مأموریت «مهدی سبحانی» به عنوان سفیر تهران در دمشق برگزار شده بود، نشان عالی شایستگی سوریه را به وی اعطا کنند.

ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه در مراسم مذکور، این نشان شایستگی را تقدیم سفیر ایران در سوریه کرد.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور سوریه دستور اعطای این نشان به سفیر ایران را با هدف تاکید بر روابط راهبردی میان دو کشور و تقدیر از فعالیت‌های سبحانی در سوریه صادر کرد.

سوسان از نقش مهم سفیر ایران و تلاش‌های وی برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف قدردانی کرده و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از سوریه در برابر جنگ ظالمانه علیه این کشور ستود.

وی اضافه کرد: ما از حمایت‌های اقتصادی ایران از سوریه در مقابل تلاش‌های غرب برای نابودی اقتصاد کشور و گرسنه نگه‌داشتن مردم سوریه قدردانی می‌کنیم.

سوسان تصریح کرد: روابط ایران و سوریه تاریخی و ریشه‌دار بوده و برپایه مبانی مربوط به احترام به حاکمیت کشورها و حق ملت‌ها برای داشتن یک زندگی خوب بنا شده است.

سفیر ایران نیز در این مراسم از رئیس‌جمهور سوریه و دولت این کشور تشکر و تاکید کرد: روابط ایران و سوریه عمیق و راهبردی بوده و پیشینه‌ای تاریخی دارد. دو کشور در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی… همکاری‌های گسترده‌ای دارند. آنها در پیچ‌های مهم تاریخی به یکدیگر کمک کرده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز