تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

معرفی بهترین خودرو‌های سال ۲۰۲۳ جهان

هیوندای آیونیک ۶ با رای صد خبرنگار ان خودرو از ۳۲ کشور به عنوان بهترین خودرو سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. آیونیک ۶ برای کسب این عنوان با کیا نیرو و ب‌ام‌و X ۱ رقابت می‌کرد که به ترتیب دوم و سوم شدند.
کد خبر: ۶۱۶۶۶

معرفی بهترین خودرو‌های سال ۲۰۲۳ جهان

به گزارش معاصر,رقابت بهترین خودرو سال جهان از سال ۲۰۰۳ برگزار می‌شود و داوران ماشین‌ها را در هفت بخش از جمله بهترین ماشین‌های لوکس، الکتریکی، شهری و اسپرت انتخاب می‌کنند. برای حضور در این رقابت باید حداقل ده هزار دستگاه از خودرو تولید شده باشد و این خودرو در دو بازار اصلی خودرو در دو قاره فروخته شود. برندگان این جایزه همزمان با نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام می‌شوند.

معرفی بهترین خودروهای سال 2023 جهان

امسال هیوندای آیونیک ۶ علاوه بر جایزه بهترین خودرو سال، جایزه بهترین طراحی و بهترین خودرو الکتریکی را هم برد. این خودرو در بخش طراحی با لوسید ایر و رنج‌روور و در بخش ماشین الکتریکی با لوسید ایر و ب‌ام‌و رقابت کرد.

لوسید ایر یکی از محبوب‌ترین ماشین‌ها در رای‌گیری امسال بود و در کنار هیوندای آیونیک ۶ در بخش‌های زیادی نامزد دریافت جایزه شد. اولین محصول لوسید موتورز، خودروساز آمریکایی، رای بیشتری از جنسیس G۹۰ و ب‌ام‌و سری ۷ گرفت و بهترین خودرو لوکس سال شد.

در بخش بهترین خودرو اسپرت، کیا EV۶، نیسان Z، و تویوتا GR کرولا سه ماشینی بودند که با شکست ب‌ام‌و M۴ و پورشه ۹۱۱ به مرحله پایانی رای‌گیری رسیدند. در نهایت کیا بیشترین رای را از داوران گرفت و به عنوان بهترین خودرو اسپرت سال معرفی شد.

معرفی بهترین خودروهای سال 2023 جهان

سیتروئن تنها برنده اروپایی در رقابت امسال بود. این کارخانه یک مدل از C۳ برای بازار هند، آسیا و آمریکای جنوبی طراحی کرده که در برزیل و هند تولید می‌شود و با مدل C۳ که در اروپا فروخته می‌شود کاملا متفاوت است.

این خودرو در بخش بهترین خودرو شهری دو رقیب داشت؛ اورا فانکی، که یک خودرو الکتریکی چینی است و فولکس‌واگن نیووس که برای بازار آمریکای جنوبی ساخته شده است.

هیوندای پارسال هم با مدل آیونیک ۵ جایزه بهترین خودرو ، بهترین طراحی و بهترین خودرو الکتریکی سال را از آن خود کرده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز