تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
ادعای اوکراین:

روسیه در باخموت به راهبرد «زمین سوخته» متوسل شده است

ارتش روسیه، نیروهای ویژه و واحدهای حمله هوایی را برای کمک در جبهه باخموت، به این شهر آورده چون ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو، «مستاصل» شده است.
کد خبر: ۶۱۶۸۷

به گزارش معاصر به نقل از خبرگزاری مهر، فرمانده نیروهای زمینی اوکراین مدعی است که ارتش روسیه در شهر باخموت، به «راهبرد زمین سوخته» متوسل شده است.

اولکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین مدعی شده که نیروهای روسیه در شهر راهبردی باخموت، به «استراتژی زمین سوخته» روی آورده و با حملات هوایی و بمباران، تمام ساختمان‌ها و مواضع را منهدم می‌کند!

از ابتدای عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، شهر باخموت در منطقه دونتسک، یکی از اهداف اصلی نیروهای روسیه بوده و به‌تازگی نیز به کانون درگیری‌ها بدل شده است.

سیرسکی با اشاره به شرایط این شهر مدعی شد: دشمن همانند کاری که در سوریه کرد، به تاکتیک به اصطلاح زمین سوخته روی آورده است. آنها ساختمان‌ها و مواضع را با حملات هوایی و بمباران ویران می‌کنند.

وی افزود: با این حال، دفاع اوکراین از شهر باخموت همچنان ادامه دارد. شرایط پیچیده اما قابل کنترل است.

به گفته وی، ارتش روسیه، نیروهای ویژه و واحدهای حمله هوایی را برای کمک در جبهه باخموت، به این شهر آورده چون ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو، «مستاصل» شده است.

زمین سوخته یک راهبرد نظامی است که به معنی از بین بردن تمامی منابع در دسترس نیروی دشمن بوده و ممکن است درباره نیروی مهاجمی اعمال شود که در زمین خودی در حال پیشروی است. از این استراتژی در جنگ جهانی دوم و جنگ داخلی آمریکا هم استفاده شده است. بر طبق ماده ۵۴ کنوانسیون پنو از بین بردن ذخیره غذایی غیرنظامیان مناطق درگیری ممنوع است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اوکراین روسیه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز