تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹

فرستاده ریاض: برای تثبیت آتش بس به صنعاء سفر کردم

سفر در راستای تلاش‌های عربستان جهت پایان دادن به بحران یمن و حمایت از ابتکار عملی است که ریاض در سال 2021 آن را مطرح کرده بود.
کد خبر: ۶۱۷۳۲

فرستاده ریاض: برای تثبیت آتش بس به صنعاء سفر کردم

به گزارش معاصر به نقل از تسنیم؛ فرستاده ویژه ریاض برای مذاکره با انصار الله اعلام کرد، سفرش به پایتخت یمن برای تمدید و تثبیت آتش بس صورت گرفته است.

محمد آل جابر سفیر عربستان در یمن که به همراه یک هیئت عمانی به صنعا پایتخت یمن سفر کرده بود، اعلام کرد، این سفر برای تثبیت آتش بس و رسیدن به راه حلی سیاسی، فراگیر و مستدام در رابطه با این بحران انجام گرفته است.

او در تویتر خود نوشت: سفر من که با حضور یک هیئت از پادشاهی عمان انجام گرفت با هدف تثبیت آتش بس و حمایت از روند مبادله اسرا و یافتن راه‌های گفتگو بین ساختارهای تشکیل دهنده جامعه یمن جهت رسیدن به راه حل سیاسی فراگیر و مستدام در این کشور است.

او مدعی شد این سفر در راستای تلاش‌های عربستان جهت پایان دادن به بحران یمن و حمایت از ابتکار عملی است که ریاض در سال 2021 آن را مطرح کرده بود.

آل جابر در تویت دیگری هم ادعا کرد، عربستان طی سالیان دراز در بحران‌های سیاسی و اقتصادی در کنار مردم یمن حضور داشت و این تلاش‌ها از سال 2011 با هدف تحقق خواسته‌های مردم یمن برای بازگشت امنیت، ثبات و شکوفایی اقتصادی ادامه دارد.

این مقام سعودی اشاره‌ای به جنایات کشورش در قتل عام زنان و کودکان و بمباران‌های مختلف علیه مردم یمن در جنگی که از سال 2011 آغاز شده بود، نکرد.

گفتنی است روزنامه سعودی الشرق الاوسط پیش از این به نقل از منابع یمنی خبر داده بود که پیش نویس طرح صلح فراگیر برای بحران یمن در آخرین مراحل تدوین آن قرار داشته و نمایندگانی از سازمان ملل بر تهیه آن نظارت می‌کنند.

براساس این پیش نویس صلحدر یمن در چهار مرحله به انجام می‌رسد.

اولین مرحله آتش بس همه جانبه در کشور وگشودن تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی یمن است.

بعد از آن کمیته‌‌هایی برای سامان دادن به بانک مرکزی و مبادله اسرا تشکیل می‌شوند.

مرحله سوم مذاکرات مستقیم برای تاسیس دولت آغاز شده و چهارمین مرحله، مرحله انتقالی خواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز