تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

مهار تورم و رشد تولید با حرف زدن ممکن نخواهد شد

هر جا تولید باشد رونق و آبادانی به همراه دارد و امیدواریم در سال جدید شاهد رونق تولید در استان و جذب سرمایه گذاران خارجی از کشور‌های همسایه بیشتر باشیم.
کد خبر: ۶۱۹۵۶

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان به احیا ۹۱ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی راکد در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: در راستای رشد تولید با توجه به شعار شعار سال خوشبختانه با حمایت‌های دستگاه قضایی و ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه گذاران خارجی از کشور‌های دوست و همسایه در استان در آینده شاهد رونق تولید و خودکفا شدن استان در برخی صنایع تولیدی خواهیم شد.

خبرگزاری میزان-رهبر معظم انقلاب در پیامی به‌مناسبت آغاز سال۱۴۰۲، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران مهم‌ترین مساله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مساله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در شورای عالی قضایی در 15 فروردین ماه ضمن قدردانی از رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سبب انجام اقداماتی در راستای تحقق شعار سال، متذکر شد: صَرف تلاش و کوشش برای عملیاتی کردن و عینیت بخشی به شعار سال نباید به مکاتبات و نامه‌نگاری منحصر شود بلکه در این راستا باید اقدامات ملموس صورت گیرد؛ همچنین در صورت مشاهده کوتاهی در قبال تحقق شعار سال، نباید صرفا به ارسال نامه و صدور تذکر اکتفا شود بلکه باید کار را تا حصول نتیجه پیگیری کرد.

همچنین رئیس دستگاه قضا همچنین در سفر به استان البرز در تاریخ ۱۷ فروردین ماه با بیان اینکه تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید با حرف زدن ممکن نخواهد شد، گفت: ما در قوه قضاییه برای تحقق شعار سال، برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و در این راستا، درصدد تامین امنیت سرمایه‌گذاری هستیم؛ اگر می‌خواهیم عدالت اجتماعی را بسط دهیم باید به تقویت اقتصاد و رشد تولید و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، کمک کنیم.

در همین رابطه حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا در گفت‌وگو با میزان در مورد شعار سال با تأکید بر اینکه لازمه مهار تورم و رشد تولید کمک به رفع مشکلات واحد‌های تولیدی است تصریح کرد: در بازدید از این کارخانه‌ها از نزدیک مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم با ورود دستگاه قضائی و پیگیری مشکلات کارخانه‌های شهرک صنعتی در راستای رشد تولید در استان رونق بخشیده شود.

وی افزود: رشد تولید اگر اتفاق نیفتد تورم هرگز مهار نخواهد شد و همه باید برای تحقق این امر تلاش مضاعف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا تحقق شعار سال را وابسته به هماهنگی و هم افزایی بین تمام قوا و نهاد‌های حاکمیتی عنوان کرد و افزود: همه باید در کنار هم به تحقق شعار سال و مهار تورم و رشد تولید کمک نماییم.

رئیس کل دادگستری استان در این راستا بر لزوم استفاده و بکارگیری از ظرفیت مدد جویانی که دارای مهارت فنی هستند در شاخه‌های تولید تاکید کرد و افزود: هر جا تولید باشد رونق و آبادانی به همراه دارد و امیدواریم در سال جدید شاهد رونق تولید در استان باشیم.

جذب سرمایه گذار خارجی در استان نوید رونق و رشد تولید را می‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا جذب سرمایه گذار خارجی در استان را نوید بخش رشد تولید در استان دانست و افزود: خوشبختانه با حمایت‌های دستگاه قضایی و ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه گذاران خارجی از کشور‌های دوست و همسایه در استان در آینده شاهد رونق تولید و خودکفا شدن استان در برخی صنایع تولیدی خواهیم شد.

وی از راه اندازی بزرگترین واحد تولیدی مرغ کشور در شهرستان زاهدان با ظرفیت تولید بیش از ۷۸۰ هزار قطعه مرغ توسط سرمایه گذار خارجی از کشور‌های همسایه در استان خبر داد و افزود: این سرمایه گذار خارجی با تشویق و حمایت دستگاه قضا و فراهم شدن بستر مناسب برای تولید با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان آورده مالی برای راه اندازی این واحد تولیدی کمک بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال و خودکفایی استان در تولید گوشت مرغ کرده است و فضا برای دیگر سرمایه گذاران نیز فراهم است و دستگاه قضا به قطع از این واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران خارجی حمایت خواهدکرد.

وی با تأکید بر اینکه لازمه مهار تورم و رشد تولید کمک به این گونه واحد‌های تولیدی است تصریح کرد: استان استقبال خوبی از سرمایه گذاران خارجی در واحد‌های تولیدی کرده است وحمایت دستگاه قضایی از واحد‌های تولیدی پایدار خواهد بود.

حجت الاسلام مصطفوی نیا افزود: هر جا تولید باشد رونق و آبادانی به همراه دارد و امیدواریم در سال جدید شاهد رونق تولید در استان و جذب سرمایه گذاران خارجی از کشور‌های همسایه بیشتر باشیم.

وی عمده مشکلات واحد‌های تولیدی در استان را نقدینگی و کمبود بازار برای خرید محصولات تولید شده عنوان و افزود: دستگاه قضایی با پیگیری‌های لازم زمینه را برای خرید این محصولات توسط سازمان‌هایی که این محصولات در چرخه استفاده آن‌ها قرار می‌گیرد انجام دهد و سازمان‌های داخل استان الویت خرید خود را از تولیدات داخلی استان انجام دهند.

احیا ۹۱ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی راکد و نیمه‌راکد در سال گذشته

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا در ادامه گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده ۹۱ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی راکد و نیمه‌راکد در سیستان و بلوچستان با ورود دستگاه قضائی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی احیا شد.

وی افزود: بیش از ۱۳۰۰ نیروی کار با احیاء این واحد‌های صنعتی و معدنی مشغول به فعالیت شده اند که ستاد اقتصاد مقاومتی استان و همچنین همکاران‌مان در مجموعه قضایی اقدامات حمایتی و قضایی برای برگشت دوباره این واحد‌های تولیدی به چرخه تولید را انجام دادند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون در بخش واحد‌های صنعتی در سیستان و بلوچستان ۴۴ واحد، در بخش معدنی ۱۳ واحد و در بخش کشاورزی (غیر زراعی) ۳۴ واحد با ورود و حمایت دستگاه قضائی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی احیاء شده است.

وی گفت: در بخش واحد‌های صنعتی در سال جاری یک هزارو ۴۵۳ نفر، در بخش واحد‌های معدنی ۱۰۸ نفر و در بخش کشاورزی ۴۶۶ نفر به چرخه اشتغال برگشتند.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۷۵۴ نفر در بخش‌های مختلف تولیدی با احیاء کارخانه‌ها مشغول به کار شدند. وی افزود: همچنین در سال گذشته ۶۰ واحد تولیدی احیاء و با حمایت دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع واحد‌های تولیدی با توجه به مشکلات اعلام شده از سوی مدیر عامل کارخانه سیمان سیستان در خصوص عدم تحویل سوخت جلسات متعددی با حضور مدیران کارخانه و شرکت ملی فرآورده‌های نفتی استان برگزار و نسبت به رفع اختلاف و مشکل اقدام و از تعطیلی کارخانه مذکور با حدود ۴۵۰ نفر کارگر و ۲۵۰ نفر پیمانکار به صورت مستقیم جلوگیری شد.

وی گفت: با آغاز سال «مهار تورم و رشد تولید» هیئتی از مسئولان قضایی استان از کارخانه پلیمر پاکت پرند زاهدان، صنایع غذایی سجاد یکتا آریا، کارخانه سایان فولاد سیستان، شرکت هامون فلز شرق و کارخانه آب آشامیدنی تفتان در شهرک صنعتی زاهدان بازدید کردند در این بازدید میدانی از نزدیک مشکلات این کارخانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت امیدواریم با ورود دستگاه قضائی و پیگیری مشکلات کارخانه‌های شهرک صنعتی رشد تولید در استان رونق بخشیده شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در این بازدید میدانی ازنزدیک مشکلات این کارخانه‌ها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و دستورات لازم جهت برطرف کردن مشکلات این کارخانه‌ها صادرشد.

در ادامه شهریاری در گفت‌وگو با میزان به همکاری دادگستری سیستان و بلوچستان در جهت رفع مشکلات این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: رئیس کل دادگستری استان و همچنین دادستان زاهدان از این مجموعه بازدید بهعمل اورده و در جریان معضلات مجموعه ما هستند عمده معضل این واحدتولیدی دریافت مجوز صادرات و همچنین تامین سوخت است که با صحبت‌های انجام شده قول‌های مساعد برای کمکبه رفع آن از سوی دادگستری استان داده شده است.

مدیر عامل مجموعه لبنی سجاد یکتا ادامه داد: به دلیل مشکلات موجود یک کاهش نیرویی را در دوره زمانی شاهد بوده ایم که با توجه به همت دادگستری استان در راستای رفع مشکلاتمجموعه حتی می‌توانیم ازمددجویان زندان‌های استان نیز در تامین نیرو استفاده کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز