تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

نروژ ۱۵ افسر روس را از سفارت این کشور اخراج کرد

در راستای این تصمیم، از افسران مربوطه خواسته می شود تا به زودی نروژ را ترک کنند، این وزارتخانه متذکر شد که برای افسران اطلاعاتی که قصد ورود به نروژ را دارند ویزا صادر نخواهد شد.
کد خبر: ۶۱۹۶۰

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، نروژ روز پنجشنبه ۱۵ مقام سفارت روسیه را به ظن جاسوسی از این کشور اخراج کرد.

 وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که این مقامات روسی افسران اطلاعاتی هستند که تحت پوشش مناصب دیپلماتیک فعالیت می‌کنند و این تصمیم برای «تامین منافع ملی» اتخاذ شده است.

روسیه گفته است که به این اقدام نروژ پاسخ خواهد داد.

آنیکن هویتفلد، وزیر امور خارجه نروژ در بیانیه‌ای گفت: «این ۱۵ افسر اطلاعاتی در فعالیت هایی شرکت می کردند که با وضعیت دیپلماتیک آنها سازگار نیست.

وی افزود: این تصمیم در پاسخ به تغییر وضعیت امنیتی در اروپا است که منجر به افزایش تهدید اطلاعاتی روسیه شده است. 

ویتفلد در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه منتشر شد، گفت: این گام مهمی در مقابله و کاهش سطح فعالیت های اطلاعاتی روسیه در نروژ و در نتیجه حفظ منافع ملی ما است.

وی با تاکید بر اینکه نروژ آرزوی حفظ روابط دیپلماتیک عادی با روسیه را دارد و از دیپلمات‌های روسیه در نروژ استقبال می‌شود، گفت: ما می‌خواهیم روسیه به یک مأموریت دیپلماتیک فعال در نروژ ادامه دهد، اما نمی‌پذیریم که از ماموریت‌های دیپلماتیک برای اهداف فعالیت‌های اطلاعاتی مخفیانه سوء استفاده شود. .

به گفته این وزارت، افسرانی که تحت پوشش دیپلماتیک در کشور کار می کردند تحت نظر بودند. در راستای این تصمیم، از افسران مربوطه خواسته می شود تا به زودی نروژ را ترک کنند، این وزارتخانه متذکر شد که برای افسران اطلاعاتی که قصد ورود به نروژ را دارند ویزا صادر نخواهد شد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : افسر سفارت نروژ
ارسال نظر

آخرین اخبار روز