تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

سفارت ایران در لندن: جامعه جهانی برای پاسخگویی جنایات رژیم صهیونیستی اقدام فوری کند

ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که اقدامات فوری و مؤثری برای پاسخگویی اسرائیل به خاطر جنایات خود و تضمین حقوق و کرامت مردم فلسطین اتخاذ کند.
کد خبر: ۶۲۱۲۴

سفارت ایران در لندن: جامعه جهانی برای پاسخگویی جنایات رژیم صهیونیستی اقدام فوری کند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، از جامعه بین‌المللی خواست تا برای پاسخگویی جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت ستمدیده فلسطین، اقدامات فوری و مؤثری اتخاذ کند.

 در این بیانیه آمده است: ما از همه ملت ها و مردم در سراسر جهان می خواهیم که در همبستگی با مردم فلسطین ایستادگی کنند و از مبارزات آنها برای آزادی، عدالت و تعیین سرنوشت حمایت کنند.

ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که اقدامات فوری و مؤثری برای پاسخگویی اسرائیل به خاطر جنایات خود و تضمین حقوق و کرامت مردم فلسطین اتخاذ کند.

بیانیه یادشده می‌افزاید: روز قدس که به نام روز جهانی قدس نیز شناخته می‌شود، روز همبستگی با مردم فلسطین و فراخوانی برای آزادی فلسطین از اشغال اسرائیل است. این روز یادآور مبارزات مستمر مردم فلسطین برای حقوق، سرزمین و کرامت خود است.

در ادامه می‌خوانیم: همانطور که رهبر معظم انقلاب ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اخیراً فرمودند: «اسرائیل یک کشور نیست، بلکه یک پایگاه تروریستی علیه ملت فلسطین و سایر ملت‌های مسلمان است. بدین وسیله ما حمایت بی‌دریغ خود از ملت فلسطین و حقوق مشروع آنها را به وضوح و با صدای بلند تکرار می‌کنیم. ایران به عنوان ملتی که همواره حامی آرمان فلسطین بوده است، اشغال غیرقانونی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و نقض مداوم حقوق مردم فلسطین از جمله ادامه گسترش شهرک سازی‌های غیرقانونی و سرکوب وحشیانه اعتراضات فلسطینی‌ها را محکوم می‌کند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه تصریح کرد: ما تجاوزات اخیر رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم می‌کنیم. چنین اقداماتی ناقض قوانین بین المللی و حقوق بشر است و باید توسط جامعه بین المللی محکوم شود و همه عاملان آن به عدالت سپرده شوند.

این بیانیه می افزاید: «ما از همه ملت ها و مردم در سراسر جهان می خواهیم که در همبستگی با مردم فلسطین ایستادگی کنند و از مبارزات آنها برای آزادی، عدالت و تعیین سرنوشت حمایت کنند. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که اقدامات فوری و مؤثری برای پاسخگویی اسرائیل به خاطر جنایات خود و تضمین حقوق و کرامت مردم فلسطین اتخاذ کند.»

در پایان این بیانیه آمده است: ما بر تعهد خود به آرمان فلسطین و حمایت خود از این آرمان‌ها تاکید می‌کنیم و تلاش های چند کشور برای مشروعیت بخشیدن به رژیم اشغالی را محکوم می‌کنیم. ما تا آزادی فلسطین و احقاق کامل حقوق آنها در کنار آنها خواهیم بود.

بر اساس برنامه اعلام شده، راهپیمایی روز جهانی قدس فردا (یکشنبه) در مرکز لندن برگزار می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز