تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

عربستان: گفت‌وگوها در صنعا مثبت بود

هیات سعودی به ریاست محمد آل جابر دیدارهای مختلف و مذاکرات عمیقی درباره موضوعات مختلف مرتبط با اوضاع انسانی انجام داد.
کد خبر: ۶۲۱۲۶

عربستان: گفت‌وگوها در صنعا مثبت بود

به گزازش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که دیدارها و گفت و گوهای صنعا در «فضای مثبت و شفاف» انجام شد.

وزارت خارجه این کشور روز شنبه در بیانیه ای اضافه کرد: هیات سعودی به ریاست محمد آل جابر دیدارهای مختلف و مذاکرات عمیقی درباره موضوعات مختلف مرتبط با اوضاع انسانی انجام داد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدارها، گفت و گوهای جدی در فضایی مثبت، امیدوارکننده و شفاف درباره اوضاع انسانی، آزادی همه اسیران، آتش بس و راه حل فصل فراگیر بحران یمن انجام شد.

وزارت خارجه عربستان تاکید کرد «با توجه به نیاز به گفت و گوهای بیشتر، دیدارها و مذاکرات آینده در نزدیک ترین زمان ممکن به منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی فراگیر مورد قبول همه طرف های یمنی، انجام می شود».

شامگاه نوزدهم فروردین ماه ساعاتی پس از سفر یک هیات عمانی به پایتخت یمن، یک هیات عربستانی وارد صنعا شد. این نخستین سفر یک هیات عربستانی به صنعا پس از آغاز جنگ یمن علیه یمن در (فروردین ماه ۱۳۹۴) بود.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در این زمینه گفت که در مذاکرات اخیر با هیأت سعودی و عمانی پرونده بشردوستانه در دستور کار قرار داشت.

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: پرونده بشردوستانه و در صدر آن، موضوع پرداخت حقوق کارکنان که ائتلاف متجاوز به عنوان سلاحی برای نابودی دولت و مجازات مردم یمن استفاده کرد، از مذاکرات (در صنعا) خارج نشده است.

وی پیش تر نیز گفته بود: ما برای همه گزینه‌ها حاضریم، اگر آنها [ائتلاف عربی] به دنبال صلح باشند، ما اهل صلحیم و اگر آنها به دنبال جنگ باشند، ما هشت سال آن را تجربه کردیم.

در همین باره، «محمد بن سعید آل جابر» سفیر عربستان نیز هدف از سفرش به صنعا را «تثبیت آتش بس و بررسی راه‌های گفت وگو میان یمنی‌ها و دستیابی به راه‌حل سیاسی» اعلام کرده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز