تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

آزادی یکهزار زندانی بدهکار از زندان‌های استان تهران در سال ۱۴۰۱

با تشکیل جلسات مستمر کمیته‌های صلح و سازش، شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و دعوت از شکات و طلبکاران بخش بزرگی این بدهی تخفیف و رضایت گرفته شد.
کد خبر: ۶۲۲۲۱

آزادی یکهزار زندانی بدهکار از زندان‌های استان تهران در سال ۱۴۰۱

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران گفت: یکهزار زندانی بدهکار و نیازمند از زندان‌های استان تهران در سال گذشته با جلب مشارکت خیران و اعطای تسهیلات ارزان قیمت، آزاد و به آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، حشمت الله حیات‌الغیب روز یکشنبه اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های سازمان زندان‌ها انجام اقدامات حمایتی از طریق تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند زندانیان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز جلب مشارکت خیرین و کمک به آزادی زندانیان بدهکار به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که در سال گذشته تعداد یکهزار زندانی بدهکار واجد شرایط از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی، میزان کل بدهی این افراد را حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تشکیل جلسات مستمر کمیته‌های صلح و سازش، شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و دعوت از شکات و طلبکاران بخش بزرگی این بدهی تخفیف و رضایت گرفته شد.

حیات‌الغیب اضافه کرد: علاوه بر پذیرش اعسار و همکاری خانواده زندانیان در تامین بخشی از بدهی‌ها با اعطای ۹۰ میلیارد تومان از سوی ستاد دیه، مرکز مراقبت بعد از خروج و از محل کمک‌های جمع آوری شده خیران و نیکوکاران و نیز تسهیلات بانکی، زمینه آزادی این افراد فراهم شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز