تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

آرژانتین, میزبان جام جهانی فوتبال جوانان شد

اعتراض به حضور رژیم صهیونیستی باعث شد فیفا میزبانی جام جهانی فوتبال جوانان را از اندونزی گرفته و به آرژانتین بسپارد.
کد خبر: ۶۲۳۶۲

آرژانتین, میزبان جام جهانی فوتبال جوانان شد

به گزارش معاصر و به نقل از inside the games، قرار بود جام جهانی فوتبال جوانان در سال ۲۰۲۳ به میزبانی اندونزی برگزار شود. جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی، از رئیس فدراسیون فوتبال این کشور خواست تا مراتب اعتراض این کشور را به حضور رژیم صهیونسیتی در این رقابت‌ها اعلام کند و در نهایت اندونزی از میزبانی این رقابت‌ها کنار گذاشته شد.

فیفا رسما اعلام کرد آرژانتین به جای اندونزی میزبانی جام جهانی جوانان را که ماه آینده برگزار خواهد شد، بر عهده خواهد داشت. در بیانیه فیفا آمده است: «فیفا با خوشحالی اعلام می‌کند که جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال امسال در آرژانتین برگزار می‌شود، زیرا خانه قهرمانان جهان درهای خود را به روی ستاره‌های آینده فوتبال جهان باز کرده است. مایلیم از فدراسیون فوتبال آرژانتین و به‌ویژه رئیس آن کلودیو تاپیا و همچنین مقامات دولتی به خاطر تعهدشان به میزبانی این رویداد باشکوه در چنین فرصت کوتاهی تشکر کنیم.»

جام جهانی زیر ۲۰ سال نقشی کلیدی در تلاش‌های فیفا برای ترویج فوتبال در سراسر جهان ایفا می‌کند.

از سال ۱۹۷۷ بسیاری از ستاره‌های فوتبال جهان از جمله دیگو آرماندو مارادونا، لیونل مسی، پل پوگبا، ارلینگ هالند و بسیاری دیگر در این رقابت‌ها چهره شده و خودشان را نشان دادند.

آرژانتین شش بار قهرمان جام جهانی زیر ۲۰ سال شده است؛ اگرچه آخرین موفقیت آنها به سال ۲۰۰۷ برمی‌گردد. این کشور آمریکای جنوبی که تیم ملی فوتبالش در قطر برای سومین بار قهرمان جام جهانی شد، پیش از این در سال ۲۰۰۱ مسابقات زیر ۲۰ سال را میزبانی کرده بود. آنها ابتدا نتوانسته بودند به جام جهانی زیر ۲۰ سال امسال راه پیدا کنند اما با کسب میزبانی حضورشان در این رقابت‌ها قطعی شد.

قرعه‌کشی این رقابت‌ها قرار است جمعه در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شود.

اوکراین مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال است.

اندونزی نیز متعاقباً از حق میزبانی مسابقات توسط فیفا محروم شد و فیفا از آن زمان کمک مالی به اتحادیه فوتبال اندونزی را محدود کرده است. اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان، حامی آرمان‌های مردم فلسطین است و روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز