تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

روسیه ۱۰دیپلمات نروژی را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد

سوئد سفیر روسیه را به این وزارتخانه فراخوانده و به او اطلاع داده است که از پنج نفر که در این سفارت روسیه مشغول به فعالیت هستند، خواسته شده تا کشور را ترک کنند.
کد خبر: ۶۲۹۶۱

به گزارش معاصر به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شماری از دیپلمات‌های نروژی به عنوان عنصر نامطلوب معرفی شدند و باید خاک این کشور را ترک کنند.

 وزارت خارجه روسیه به اقدامات دیپلماتیک ضد خود از سوی دولت نروژ پاسخ داد.

وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در واکنش به رویکردضد روسی نروژ، ۱۰ دیپلمات این کشور را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد.

بنا به بیانیه وزارت خارجه روسیه، این موضوع به اطلاع مقامات سفارت نروژ در مسکو رسیده است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اقدام در واکنش به همراهی دولت نروژ با تحریم‌های ضد روسی غرب و نیز اتهام‌زنی به این کشور در خصوص خرابکاری در دریای شمال صورت گرفت.

کشورهای اسکاندیناوی پیش از این به طرح ادعای بی‌اساس علیه روسیه مبنی بر خرابکاری مسکو در مزارع بادی و کابل‌های ارتباطی در دریای شمال روی آوردند.

وزارت امور خارجه سوئد روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سوئد پنج دیپلمات روس را به دلیل اقدام به فعالیت‌هایی که با وضعیت دیپلماتیک آنها سازگار است، از این کشور اخراج می‌کند.

وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: سوئد سفیر روسیه را به این وزارتخانه فراخوانده و به او اطلاع داده است که از پنج نفر که در این سفارت روسیه مشغول به فعالیت هستند، خواسته شده تا کشور را ترک کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : روسیه نروژ
ارسال نظر

آخرین اخبار روز