تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

سخنگوی سازمان ملل: تاکنون ۲۰ هزار سودانی به چاد فرار کرده‌اند

همچنین در این درگیری ها ۵۰ کودک مجروح شده اند و روند درمان حدود ۵۰ هزار کودک مبتلا به سوء ‌تغذیه متوقف شده است.
کد خبر: ۶۳۰۵۵

سخنگوی سازمان ملل: تاکنون ۲۰ هزار سودانی به چاد فرار کرده‌اند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد در پی درگیری های سودان، تاکنون حدود ۲۰ هزار سودانی به کشور چاد فرار کرده‌اند.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ۹ کودک در درگیری‌های سودان جان خود را از دست داده‌ اند.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: همچنین در این درگیری ها ۵۰ کودک مجروح شده اند و روند درمان حدود ۵۰ هزار کودک مبتلا به سوء ‌تغذیه متوقف شده است.

وی درباره دیدار آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل که در واشنگتن به سر می برد با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که آنها در دیدار خود در خصوص اهمیت تلاش های چند جانبه برای رسیدگی به چالش های کنونی در سودان و نیاز برای آتش بس کامل در این کشور گفتگو کردند.

فرحان حق افزود: آنها همچنین در مورد وضعیت بشردوستانه در افغانستان از جمله ممنوعیت تحصیل و کار زنان و سایر مسایل مورد علاقه مشترک مانند حمله روسیه به اوکراین گفتگو کردند.

وی اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل در این دیدار بر اهمیت اصلاحات در نهاد های بین المللی چند جانبه از جمله سازمان ملل تاکید و همچنین مسایلی در ارتباط با توافق کشور میزبان سازمان ملل مطرح کرد.

معاون سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به اینکه آیا گوترش مساله جاسوسی واشنگتن از خود را با بلینکن مطرح کرده است، پاسخ روشنی نداد اما گفت که سازمان ملل این موضوع را از زمان مطرح شدن با آمریکا در میان گذاشته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا آمریکا از دبیرکل سازمان ملل درباره این جاسوسی عذرخواهی کرده است، گفت که از طرف آمریکا صحبت نمی کند.

واکنش سازمان ملل به استقرار زیردریایی هسته ای آمریکا در کره جنوبی

فرحان حق در خصوص توافق آمریکا و کره جنوبی برای استقرار زیردریایی هسته ای آمریکا در کره جنوبی گفت: دبیرکل سازمان ملل از بیانیه واشنگتن از سوی روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی آگاهی دارد.

معاون سخنگوی سازمان ملل افزود: دبیرکل سازمان ملل خواسته خود از همه طرف ها برای ایجاد یک محیط مناسب صلح پایدار و خلع سلاح اتمی کامل و قابل تایید شبه جزیره کره را تکرار می کند. سازمان ملل همچنان معتقد است دستیابی به خلا سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره قابل دستیابی است.

وی درباره ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین از سوی انگلیس نیز گفت: سازمان ملل در مورد استفاده هر کشوری از اورانیوم نگران است.

معاون سخنگوی سازمان ملل افزود که این امر در مورد انگلیس نیز صدق می کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز