تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

کی‌یف زیر آتش جنگ/ کشته شدن ۱۲ اوکراینی و انهدام ۲۱ موشک و ۲ پهپاد روس

رئیس جمهور اوکراین وعده داد: «ترور روسیه باید پاسخی عادلانه از اوکراین و جهان دریافت کند. و [اینگونه] خواهد شد.»
کد خبر: ۶۳۰۷۴

کی‌یف زیر آتش جنگ/ کشته شدن ۱۲ اوکراینی و انهدام ۲۱ موشک و ۲ پهپاد روس

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ مقام‌های اوکراین با اعلام اینکه ۲۱ موشک کروز و ۲ پهباد روس را در حمله‌های جدید به کی‌یف و دیگر شهرهای این کشور طی شبانه روز پنجشنبه تا جمعه سرنگون کرده‌اند، از کشته شدن دست کم ۱۲ شهروند اوکراینی در این حملات خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، چندین شهر اوکراین در شبانه روز پنجشنبه تا جمعه مورد حمله روسیه قرار گرفتند و دست کم ۱۲ نفر در دنیپرو (Dnipro) و اومان (Ouman) کشته شدند.

رئیس جمهور اوکراین در پی این حملات، صبح جمعه با بیان اینکه حملات شبانه روسیه در اوکراین مسکو را به «شکست و مجازات» نزدیک می کند، از جهان خواست تا واکنش نشان دهند.

ولودیمیر زلنسکی در تلگرام نوشت: هر حمله، هر اقدام «شیطانی» علیه کشور و مردم ما «دولت تروریستی» را به شکست و مجازات نزدیک‌تر می‌کند.

رئیس جمهور اوکراین وعده داد: «ترور روسیه باید پاسخی عادلانه از اوکراین و جهان دریافت کند. و [اینگونه] خواهد شد.»

نیروی هوایی اوکراین نیز صبح امروز اعلام کرد که ۲۱ موشک کروز و ۲ پهپاد را در حمله مرگبار جدید روسیه در کی‌یف و سایر شهرهای این کشور طی شبانه روز پنجشنبه تا جمعه سرنگون کرده است.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد: نیروهای دفاعی ۲۱ موشک کروز از نوع X-۱۰۱/X-۵۵۵ را از مجموع ۲۳ موشک شلیک شده و همچنین ۲ پهپاد را منهدم کردند.

بوریس فیلاتوف (Boris Filatov) شهردار دنیپرو نیز با انتشار یک پیام در تلگرام، بدون ارائه جزئیات بیشتر، اعلام داشت که در این شهر یک زن جوان و یک کودک سه ساله کشته شدند.

ایگور تابورتس (Igor Tabourets)، رئیس اداره نظامی منطقه‌ای اوکراین نیز اظهار داشت که در اومان واقع در مرکز کشور، بر اثر اصابت موشک به یک ساختمان مسکونی که باعث آتش‌سوزی شد، سه نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند؛ آماری که ساعتی بعد توسط ایگور کلیمنکو (Igor Klymenko) وزیر کشور اوکراین اصلاح و اعلام شد که در شهر اومان تعداد کشته‌شدگان به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

فرانس ۲۴ یادآوری می‌کند که این حملات یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که کرملین با اشاره به تماس تلفنی شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش در روز چهارشنبه، اعلام کرد از هر چیزی که بتواند به پایان درگیری کمک کند، استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز