تهران ۲۴.۸۴° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

رییس جمهور: سند توسعه تالاب شادگان تا یک ماه دیگر تدوین شود

آیت الله سیدابراهیم رییسی همراه با ۱۱ وزیر و پنج معاون خود روز پنجشنبه از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شدند؛ این هفتمین سفر رییس جمهور و دومین سفر هیات دولت سیزدهم به استان خوزستان است.
کد خبر: ۶۳۰۷۵

رییس جمهور: سند توسعه تالاب شادگان تا یک ماه دیگر تدوین شود

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های بالای تالاب گردشگری و انتقاد از غفلت از این ظرفیت گفت: مسوولان خوزستان تا حداکثر یک ماه سند توسعه تالاب شادگان تدوین کنند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در حاشیه بازدید از تالاب شادگان و در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آنها مبنی بر توجه بیشتر مسئولان به این منطقه گردشگری گفت: حفظ و نگهداری و همچنین استفاده از این سرمایه طبیعی در جهت رونق اقتصاد گردشگری و دریایی ساکنان این منطقه از جمله مسائل مد نظر دولت مردمی در سفر به استان خوزستان بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد.

رئیس جمهور توجه به مسائل محیط زیستی در این سند توسعه ای را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان محیط زیست استان خواست با متخلفین و صیادان غیر مجاز ماهی در این تالاب قاطعانه برخورد کنند.

تالاب شادگان، بزرگ‌ترین تالاب ایران است که ترکیبی از سه تالاب شادگان، خور موسی و خورالامیه است. مساحت این تالاب حدود ۴۰۰ هزار هکتار است که با رودهای کارون و جراحی و همچنین جزر و مدهای خلیج فارس تغذیه می‌شود.

این تالاب از شمال به شادگان و هورالدورق، از جنوب به رودخانه بهمن‌شیر، از غرب به جاده دارخوین و آبادان و از شرق به آب‌های خور موسی می‌رسد. همچنین از جنوب درنهایت به خلیج فارس می‌ریزد.

این تالاب یکی از مناطق حفاظت شده توسط محیط‌ زیست است که به‌عنوان پناهگاه بین‌المللی حیات وحش شادگان معروف است. همچنین این تالاب در سال ۱۳۵۴ شمسی در یونسکو به ثبت رسیده است.

آیت الله سیدابراهیم رییسی همراه با ۱۱ وزیر و پنج معاون خود روز پنجشنبه از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شدند؛ این هفتمین سفر رییس جمهور و دومین سفر هیات دولت سیزدهم به استان خوزستان است.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن اهواز اندیمشک، افتتاح پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، افتتاح طرح‌های آبرسانی به چند روستا و بازدید مانیتورینگ از پروژه آب غدیر، افتتاح پالایشگاه هویزه، دیدار با مردم اندیمشک، اهواز و شادگان، احیای ۱۶۰ واحد صنعتی راکد و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی و فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور به خوزستان است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز