تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

فدراسیون نجات غریق: اعزام زنان غواص به مسابقات جهانی برای نخستین بار

به دنبال عقد تفاهمنامه با وزارت ورزش در این زمینه هستیم، البته سعی می‌کنیم وابسته به بودجه وزارت ورزش نباشیم و از طریق بخش خصوصی و کمک‌های مردمی برنامه‌های خود را پیش ببریم.
کد خبر: ۶۳۲۲۷

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی از تشکیل تیم ملی فین سوییمینگ و اعزام آن به مسابقات قهرمانی‌ آسیا در تایلند خبر داد و گفت: تلاش بر این است که با برگزاری انتخابی تیم ملی بهترین‌ها را برای قهرمانی آسیا گزینش کنیم.

مهدی حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اعزام تیم ملی غواصی به مسابقات قهرمانی جهان آزاد غواصی در اردیبهشت، اظهار کرد: این مسابقات اواخر اردیبهشت در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در کویت برگزار می‌شود که تیم ایران با 4 ورزشکار مرد و برای اولین بار با دو ورزشکار زن در این رقابتها شرکت خواهد کرد.

وی گفت: سال گذشته که این رقابتها در ترکیه برگزار شد تنها موفق به جابجایی رکوردها شدیم اما امسال با تمرینات خوبی که غواصان طی یکسال گذشته داشتند به دنبال مدال هستیم و سعی داریم بهترین نتیجه را در این دوره کسب کنیم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی همچنین از تشکیل تیم ملی فین سوییمینگ و اعزام تیم مردان برای اولین بار به مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که در اجلاس فدراسیون جهانی رشته فین سوییمینگ گنجانده شده است سعی داریم در این رشته انتخابی تیم ملی برگزار کنیم تا کسانی که مدعی این رشته هستند شناسایی و پس از دعوت به تیم ملی آنها را برای اولین بار به مسابقات قهرمانی آسیا که نیمه دوم سال در تایلند برگزار می‌شود، اعزام کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال در بحث درآمدزایی از استخرها با مشکل خاصی مواجه هستید یا خیر؟ گفت: در حال حاضر شرایط به حالت عادی برگشته و مشکلی برای بحث درآمدزایی از طریق استخرها وجود ندارد. حتی در زمینه بیمه ناجیان غریق نیز کارهای خوبی صورت گرفته و ناجیان پس از عقد قرارداد با استخرداران و مدیران اماکن ورزشی دیگر مشکلی در خصوص وضعیت بیمه خود نخواهند داشت.

حیدری درباره وضعیت اعتباری فدراسیون نیز گفت: هنوز میزان اعتبارات اختصاص یافته از سوی وزارت ورزش به فدراسیون نجات غریق و غواصی در سال جاری مشخص نیست و به دنبال عقد تفاهمنامه با وزارت ورزش در این زمینه هستیم، البته سعی می‌کنیم وابسته به بودجه وزارت ورزش نباشیم و از طریق بخش خصوصی و کمک‌های مردمی برنامه‌های خود را پیش ببریم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در پایان تاکید کرد: با توجه به این که امسال مشکل خاصی برای حضور مردم در استخرها و سواحل آبی نداریم سعی داریم سواحل امنی را برای شناگران فراهم کنیم تا بدون دغدغه و با آرامش شنا کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز