تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

قشم/فعالیت بندر تجاری بهمن به روال عادی بازگشت

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌ گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فعالیت بندر تجاری بهمن این جزیره بعد از ۴۸ ساعت وقفه به دلیل آتش سوزی به شرایط عادی برگشت
کد خبر: ۶۳۲۶۰

قشم/فعالیت بندر تجاری بهمن به روال عادی بازگشت

 

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مختار گرشاسبی با اشاره به آتش‌ سوزی صورت گرفته در روز جمعه ۸ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ اظهار داشت: پس از اقدام برای مهار آتش‌ سوزی و پاک سازی اسکله از ضایعات آتش سوزی، از عصر یکشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ ماه، فعالیت‌ ها در این بندر تجاری به روال سابق بازگشت.

وی ادامه داد: با هدف تسریع در امور ترخیص کالاها و خدمات شایسته به بازرگانان، این بندر تجاری به‌ صورت چند شیفته در حال فعالیت خواهد بود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌ گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر تامین تجهیزات و امکانات و استانداردهای بین‌ المللی در این بندر افزود: تهیه و استقرار تجهیزات فنی لازم برای اجرایی سازی دستورالعمل‌ های مدیریت بحران به‌ منظور پیشگیری از وقوع حوادث این‌ چنینی در دستور کار سازمان و شرکت های متولی نگهداری اسکله و تخلیه و بارگیری قرار گرفت

 

یادآور می‌شود، صبح روز جمعه (هشتم اردیبهشت‌ ماه) ۲ فروند لنج باری به نام‌های سیمرغ ۲ و ۱۱۴۸۲ که حامل کالاهای وارداتی از کشور امارات متحده عربی بودند، در بندر تجاری بهمن شهر قشم دچار حریق شدند که با تلاش تیم آتش‌ نشانی منطقه آزاد قشم و حضور میدانی و کمک نیروهای سپاه، فرمانداری و اداره بنادر و دریانوردی ضمن ایمن‌ سازی و جلوگیری از سرایت حریق به سایر شناورها، آتش‌سوزی مهار شد.

بندر بهمن قشم، با ظرفیت ۵۵۰ تن دارای پنج پست اسکله، یک پست پانتون مسافری و یک پست رو - رو است.

این اسکله دارای ۱۵ هزار مترمربع محوطه کانتینری و بیش از ۱۲ هزار مترمربع انبار مسقف است و سالانه ۹۷۰ فروند شناور در این بندر رفت و آمد دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : قشم بندر بهمن فعالیت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز