تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
فرماندار شهرستان اقلید :

خواستار تبیین ارزشهای حفظ محیط زیست و انتقال آن به نسل جوان شد

برنامه آموزشی پاسداشت هفته زمین پاک در مدرسه شهید مسعودی شهر اقلید با حضور فرماندار شهرستان اقلید برگزار شد .
کد خبر: ۶۳۴۰۱

خواستار تبیین ارزشهای حفظ محیط زیست و انتقال آن به نسل جوان شد


به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ، شهرام منصوری فرماندار شهرستان اقلید خواستار تبیین ارزشهای حفظ محیط زیست و انتقال آن به نسل جوان شد و اظهار داشت: اهمیت محیط زیست و طبیعت بر کسی پوشیده نیست ، همه ما وظیفه داریم راه و روش استفاده درست و بهینه از طبیعت و محیط زیست را به نسل جوان منتقل کنیم و پایبند باشیم که همه آحاد جامعه به این آموزه ها عمل کنند.
منصوری فرماندار شهرستان اقلید در ادامه بر لزوم پیگیری برای بهره گیری از مکان های مناسب برای امحاء زباله را یک ضرورت برشمرد و افزود: در این مسیر از همه ظرفیت های قانونی بهره گیری می شود.
علی بخش نجاتی رییس اداره محیط زیست اقلید هم در این برنامه ، حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست و گفت : شهرستان اقلید دارای پهنه های مستعد برای حفاظت از محیط زیست است و تا کنون با مشارکت یگان حفاظت و همراهی مسوولان ، این پهنه های طبیعی حفاظت و نگهداری شده است.
نجاتی رییس اداره محیط زیست اقلید ، داشتن زمین پاک و عاری از زباله را موضوعی دانست که همگان باید برای دستیابی به آن تلاش کنند و گفت : هفته زمین پاک امسال فرصتی برای اندیشه در مسایلی است که به سلامت زمین و سلامت همه ما می انجامد و باید از فرصت های پیش رو برای رسیدن به اهداف متعالی زمین پاک بهره گیری کرد.
نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید در خصوص مشارکت آحاد مردم برای حفظ محیط زیست تاکید کرد و از همه مردم شهرستان اقلید خواست خودشان یک همیار افتخاری محیط زیست برای حفظ محیط زیست شهرستان باشند و در حفظ ارزشهای محیط زیست مشارکت داشته باشند.
در این برنامه تعدادی از دانش آموزان این مدرسه سوگندنامه حفظ محیط زیست را قرائت کرده و به تعدادی از دانش آموزان جوائزی اهدا شد.
همچنین برنامه پاکسازی پسماند در اطراف شهر اقلید، ورودی منطقه شکار ممنوع بصیران با حضور معاون فرماندار شهرستان اقلید، اداره محیط زیست، شهرداری اقلید ، پرسنل بهداشت محیط اقلید و سمن های محیط زیستی انجام گرفت.
مکان ورودی منطقه شکار ممنوع بصیران و اطراف شهر اقلید با مشارکت همگانی از پسماند پاکسازی شد .

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز