تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

قشم/کشف ۳۱ کیلوگرم مواد مخدر در سواحل این جزیره

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.
کد خبر: ۶۳۴۶۱

به گزارش معاصر به نقل ازایرنا؛ فرمانده مرزبانی استان هرمزگان گفت: با تلاش مرزبانان معاونت اطلاعات این استان و دریادلان ناو گروه شناوری جزیره قشم ۳۱ کیلو و ۵۶ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در سواحل این جزیره کشف شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان هرمزگان، سردار بهادر اسماعیلی اظهار کرد: این محموله پس از رصد اطلاعاتی از سوداگران مرگ در سواحل جزیره قشم کشف شد.

وی ادامه داد: قاچاقچیان پس از تعقیب و گریز و ریختن بخشی از این مواد مخدر در دریا، این محموله را در ساحل رها کرده و متواری شدند که تلاش‌ ها برای دستگیری اعضای این باند قاچاق مواد مخدر ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان اضافه کرد: مرزبانان در سراسر استان هرمزگان با قاطعیت و اشراف کامل بر مرزهای آبی این خطه از میهن اسلامی نظارت کامل دارند و مقابله با قاچاق دام زنده، قاچاق سوخت، قاچاق کالا، مواد مخدر و برخورد با افراد سودجو را در دستور کار خود قرار داده‌ اند.

 خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : قشم مواد مخدر
ارسال نظر

آخرین اخبار روز