تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

نخستین مرکز مشاوره اجتماعی و شهروندی شهرداری قشم افتتاح شد

نخستین مرکز مشاوره اجتماعی و شهروندی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم با هدف کمک به بهبود زندگی شهروند و تقویت مهارت های زندگی برای ساکنان این جزیره افتتاح شد.
کد خبر: ۶۳۶۷۶

نخستین مرکز مشاوره اجتماعی و شهروندی شهرداری قشم افتتاح شد

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,میرداد میردادی اظهار کرد: با راه اندازی این مرکز مشاوره اجتماعی و شهروندی ۲ رویکرد «شهروند محوری» و «کار علمی و جهادی» در راس فعالیت های این شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم با افتتاح این مرکز، شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم امکان ارایه خدمات اجتماعی و شهروندی تخصصی را به شهروندان داشته باشند تا بتوانیم از این طریق رضایت مندی قشموندان را افزایش دهد.

شهردار قشم توضیح داد: استفاده از خدمات مشاوره ای این مرکز برای عموم قشموندان رایگان است.

حبیب بازماندگان قشمی رییس شورای اسلامی شهر قشم در حاشیه این مراسم افزود: بهبود رفتارهای اجتماعی شهروندی به خصوص در بحث ازدواج یکی از اهدافی است که اعضای شورای اسلامی این شهر از افتتاح نخستین مرکز مشاوره اجتماعی و شهروندی شهرداری قشم انتظار و توقع دارند و خوشحالیم که در این راستا اقداماتی توسط شهرداری صورت گرفته است.

وی با اشاره به همکاری های نهادها با یکدیگر در این حوزه افزود: خوشبختانه امروز شاهد هم افزایی نهادها با یکدیگر در کاهش آسیب‌ های اجتماعی هستم و جا دارد از دادستان عمومی و انقلاب قشم، امام جمعه، فرماندار و سایر دستگاه های ذیربط و متولی این شهرستان مرزی که در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و شهروندی ورود می‌ کنند و راهکارهای مناسبی را پیشنهاد می دهند، قدردانی کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر قشم هدف از افتتاح این مرکز را کاهش آسیب های اجتماعی، تنش های خانوادگی، مقابله با اضطراب، افسردگی، تقویت مهارت های زندگی، مشاوره های پیش از ازدواج و ارایه مشاوره به خانواده ها، زوج های جوان و کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

در آیین افتتاح نخستین مرکز مشاوره اجتماعی و شهروندی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم که پنجشنبه شب در حاشیه برگزاری جشن‌ روز ملی شوراها به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم برگزار شد، صفر صادقی پور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان، محمد محمد حسینی فرماندار، امید مهدوی‌ مجد دادستان شهرستان قشم، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار قشم حضور داشتند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز