تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

بایدن وضعیت اضطراری سوریه را تا یک سال دیگر تمدید کرد

وضعیت اضطراری دولت آمریکا در قبال سوریه در تاریخ یازدهم می ۲۰۰۴ به بهانه‌های واهی علیه دمشق، تصویب گردید و از آن زمان تاکنون هر سال تمدید شده است. طبق دستور بایدن، این وضعیت تا یازدهم می ۲۰۲۴ باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۶۳۸۴۲


به گزارش معاصر به نقل از فارس، رئیس جمهور آمریکا با سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی، وضعیت اضطراری در قبال سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

 علی‌رغم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و حرکت بیشتر کشور‌ها به سمت عادی‌سازی روابط با دمشق، آمریکا همچنان برای تشویش افکار جهانیان و تحریک دولت‌ها علیه این کشور تلاش می‌کند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که وضعیت اضطراری در قبال سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

رئیس جمهور آمریکا درباره این تصمیم خود مدعی شد: «اقدامات رژیم اسد همچنان تهدیدی اضطراری برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده است».

کاخ سفید طی بیانیه‌ای مملو از ادعا‌های بی‌اساس، به نقل از بایدن نوشت: «این اقدامات برای مقابله با تهدید غیرعادی و غیرعادی امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصادی علیه ایالات متحده ناشی از اقدامات دولت سوریه در حمایت از تروریسم، تداوم اشغال [بخشی از]لبنان، تلاش برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی و برنامه‌های موشکی، تضعیف تلاش‌های جهانی برای با ثبات و بازسازی عراق انجام می‌شود».

در این بیانیه ضمن متهم کردن دولت سوریه به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا، ادعا شده است: «اقدامات و سیاست‌های رژیم سوریه، از جمله در رابطه با سلاح‌های شیمیایی و حمایت از سازمان‌های تروریستی، همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است... علاوه بر این، ایالات متحده خشونت وحشیانه و نقض حقوق بشر و سوء توسط رژیم اسد و حامیان آن یعنی روسیه و ایران را محکوم می‌کند».

وضعیت اضطراری دولت آمریکا در قبال سوریه در تاریخ یازدهم می ۲۰۰۴ به بهانه‌های واهی علیه دمشق، تصویب گردید و از آن زمان تاکنون هر سال تمدید شده است. طبق دستور بایدن، این وضعیت تا یازدهم می ۲۰۲۴ باقی خواهد ماند.

بایدن همچنین طی نامه‌هایی رسمی به رؤسای مجالس نمایندگان و سنای آمریکا، تمدید وضعیت اضطراری علیه سوریه را به اطلاع کنگره رساند.

این در حالی است که عصبانیت دولت آمریکا از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از دوازده سال بحران، در اظهارات «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه این کشور که گفته بود دمشق لایق بازگشت به این نهاد نیست، نمود پیدا کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز