تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
وزیر کشور ترکیه: 

آمریکا به دنبال «مداخله کردن» در انتخابات پیشرو در کشور ما است

وزیر کشور ترکیه در اظهارات اخیر خود ایالات متحده را به برنامه‌ریزی برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشرو در این کشور متهم کرد.
کد خبر: ۶۳۹۵۵


به گزارش معاصر به نقل از اسپوتنیک، «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه گفت که رسانه‌های غربی به دنبال «مداخله کردن» در انتخابات پیشرو در این کشورهستند و این نشان دهنده برنامه‌ریزی ایالات متحده برای ترکیه است.


در بهار سال جاری میلادی و چند هفته مانده به انتخابات ترکیه تعدادی از رسانه‌های آمریایی و اروپایی در پوشش خود از انتخابات پیشرو در این کشور با حمله به «رجب‌طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه وی را «دیکتاتور و ستمگر» خواندند.


سولیو نیز در سوم ماه مه (13 اردیبهشت) گفت که ایالات متحده کوشش خواهد کرد تا در جریان انتخابات پیشرو دست به کودتا بزند تا آنچه در سال 2016 آغاز شد را به پایان برساند. در سال 2016 کودتایی نافرجامی برای ساقط کردن اردوغان از قدرت به وقوع پیوست و سولیو ایالات متحده را مسئول این کودتا می‌داند.
وزیر کشور ترکیه همچنین آمریکا را به نقش داشتن در کودتاهای 1960 و 1971 در ترکیه متهم کرد.
وی در ادامه افزود: «طیب اردوغان تمامی این مداخلات را از بین برد. حالا، غرب تحمیل کردن دیدگاه خود به ترکیه را آغاز کرده است. با پیروزی ما در سال 2023 ثباتی 100 ساله (در ترکیه) آغاز می‌شود. آن‌ها شاهد این موضوع هستند. هیچ انتخاباتی نیست که سفرای ایالات متحده تمایل به کنترل آن نداشته باشند. آن‌ها می‌گویند اولویت‌های ژئوپلیتیکی ترکیه منافع (غرب) را تأمین نمی‌کند. ترکیه از دستورات آمریکا تبعیت نکرده است و آن‌ها 104 سال است که به دنبال این هستند تا انتقام بگیرند. همه از این موضوع مطلع هستند.»
انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس ترکیه 14 ماه مه (24 اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز