تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

اعزام نیروهای ارتش پاکستان به خیابان‌ها

خبرها از اعزام نیروهای ارتش پاکستان برای کنترل ناآرامی‌ها در این کشور حکایت دارند.
کد خبر: ۶۴۱۱۲

به گزارش معاصر به نقل از وب‌سایت روزنامه گاردین، تداوم ناآرامی‌ها در پاکستان که در پی بازداشت «عمران خان» نخست‌وزیر پیشین این کشور آغاز شده‌اند؛ به کشته شدن 9 نفر و «اعزام ارتش به خیابان‌ها» منجر شده است.


روز گذشته –چهارشنبه- دو تن از رهبران حزب «تحریک انصاف» (حزبی که خان ریاست آن را به عهده دارد) به همراه سخنگوی این حزب بازداشت شدند.


پلیس اسلام‌آباد اعلام کرد که رهبران این حزب به دلیل تحریک به اغتشاش و آشوب، که با برنامه‌ریزی کاملا حساب شده صلح و آرامش را هدف قرار داده بود، بازداشت شده‌اند. همچنین برای هفت نفر از از رهبران حزب «تحریک انصاف»، به دلیل حمله‌ای که از سوی طرفداران این حزب به خانه یکی از افسران ارشد ارتش صورت گرفته است، پرونده تشکیل شده است.


خان سه‌شنبه گذشته هنگام ورود به دادگاه عالی اسلام‌آباد، در رابطه با پرونده فساد، از سوی تعداد قابل‌توجهی از نیروهای شبه‌نظامی دستگیر شد.


بر اساس تصمیم قاضی، خان می‌تواند برای هشت روز آینده به منظور انجام تحقیقات در خصوص پرونده اتهام فساد، در زندان باقی بماند.


رهبران حزب «تحریک انصاف» ادعا می‌کنند که بازداشت خان با انگیزه‌های سیاسی از سوی دولت و نهاد نظامی قدرتمند پاکستان صورت گرفته است.


خان در دوران ریاست‌جمهوری خود روابط نزدیکی با ارتش پاکستان داشت؛ ولی از زمانی که از قدرت عزل شده از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش به‌شدت انتقاد کرده و آنان را به «همکاری با قدرت‌های خارجی»، برنامه‌ریزی برای به زیر کشیدنش از قدرت و تلاش برای «ترور» خود متهم کرده است.


تمامی این اتهامات از سوی ارتش پاکستان تکذیب شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز