تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

فلسطین و رژیم اسرائیل بر سر آتش بس در غزه به توافق رسیدند

تلویزیون دولتی مصر از اجرایی شدن توافق آتش‌بس در غزه از ساعت ۲۲ امشب به وقت فلسطین خبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۸۶

فلسطین و رژیم اسرائیل بر سر آتش بس در غزه به توافق رسیدند

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا, دو طرف مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل بر سر آتش بس در غزه به توافق رسیدند که از ساعت ۲۲ امشب وارد مرحله اجرا می‌شود.

این در حالی است که «داوود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی موضوع آتش‌بس را تکذیب کرد و گفت که «موافقت با جهاد اسلامی با طرح پیشنهادی برای آتش بس در غزه صحت ندارد و مذاکرات ادامه دارد».

وی تصریح کرد: آنچه که در رسانه‌ها در مورد دستیابی به توافق آتش بس مطرح می‌شود، تلاشی ناموفق برای تحت شعاع قرار دادن مواضع مقاومت فلسطین در مقابله با حملات صههیونیست‌ها است.

از سوی دیگر شبکه الجزیره اعلام کرد که آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت از ساعت ۱۰ امشب با وساطت مصر اجرا می‌شود.

 از طرفی، خبرگزاری فلسطین قدس به نقل از یکی از رهبران جهاد اسلامی که نامی از او برده نشده، اعلام کرد که توافق برای آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها حاصل شده و هیئت این جنبش در قاهره اعلام کرده که این توافق از ساعت ۱۰ امشب به وقت فلسطین اجرایی خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) اعلام کرد، گروه های فلسطینی تاکنون یک هزار و ۲۳۴ موشک از غزه به سوی اهداف اسرائیلی شلیک کرده اند و ارتش این رژیم نیز از ابتدای تحولات اخیر تاکنون به ۳۷۱ هدف در غزه حمله کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۲۳۴ موشک شلیک شده توسط گروه های فلسطینی، ۹۷۶ موشک از مرز غزه عبور کرده و وارد سرزمین های اشغالی شده است.

پیشتر رسانه‌های عبری‌زبان اعتراف کرده بودند که جنبش جهاد اسلامی با پرتاب یک هزار و ۲۰۰ موشک، دو میلیون اسرائیلی را به پناهگاه‌ها فرستاد و زندگی آنها را مختل کرده است.

«جاکی حوجی» کارشناس امور عربی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز گفت: «اگر تشدید تنش‌ها تا جمعه آینده (موعد راهپیمایی پرچم‌ها) ادامه یابد و قبل از آن به آتش بس نرسیم، غزه و الاقصی ممکن است با هم متحد شوند».

وی اذعان کرد: این یک دستاورد برای جهاد اسلامی و یک مشکل برای اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز