تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

آغاز طرح آموزش مدیران و مربیان بهداشت مدارس فارس در شیراز

همزمان با هفته سلامت طرح آموزش مدیران و مربیان بهداشت مدارس فارس، با آموزش ۱۰۰ نفر از مدیران و مربیان بهداشت ناحیه ۴ اموزش و پرورش شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۶۴۲۳۹

آغاز طرح آموزش مدیران و مربیان بهداشت مدارس فارس در شیراز

 

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، قاسم نهاوندی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته موضوع محیط زیست یکی از مهمترین مسائلی هست که به آن می پردازند در کشور ما نیز قوانین متنوعی برای حفاظت محیط زیست تصویب شده است که مترقی ترین آن، اصل پنجاهم قانون اساسی است که نشان از اهمیت موضوع محیط زیست در کشور ما دارد.
وی افزود: پس از انقلاب صنعتی بیش از 280‪ کنوانسیون به همراه تفاهم نامه های متعدد، فی مابین کشورها منعقد شد و برای هر کشوری وظایفی تعریف شد که همه کشورها متعهد شدند برای حفظ محیط زیست به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: زمانی که امکان انحراف از مسیر اصلی در استفاده از محیط زیست وجود دارد قوانین می‌تواند بازدارنده باشد.
وی با اشاره به قوانین از جمله قانون هوای پاک مصوب سال 96، قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و قوانین مرتبط با مدیریت پسماند مصوب 138‪3 و قوانین مرتبط با استانداردهای محیط زیست خاطر نشان کرد: بر اساس این قوانین ادارات محیط زیست می توانند اگر فعالیتی باعث انحراف از معیار و استانداردهای محیط زیستی شود در مقام ضابط قضایی پيگيري های لازم رابه عمل آورد.

وی هدف از چنین کارگاه هایی را آموزش بیشتر و انتقال آموزه های محیط زیستی در این حوزه دانست و افزود : در این کارگاه از حضور مدیران و مربیان بهداشت بهره مند هستیم ، این گروه آموزشی از جمله گروههایی هستند که حضورشان برای مدیریت محیط زیست بسیار موثر و کارآمد است.

مهندس سید مهدی مکی مقام مسوول در استانداری فارس نیز در این همایش بر ضرورت انتقال مفاهیم و آموزه های پاسداشت ارزشهای محیط زیست به نسل جوان تاکید کرد و اظهار داشت : انتقال مفاهیم آموزشی محیط زیست به دانش آموزان در مدارس موضوعی ضروری است که باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد و به عنوان یک اصل اولویت دار به آن نگریست.

مهندس مکی ، برخی از شاخص های توسعه محیط زیست در استان فارس را برشمرد و ادامه داد: با توسعه شهرها و تغییر در سبک زندگی مردم این ضرورت نیز به وجود آمده است که تک تک شهروندان خود را در مدیریت پسماند مسوول بدانند، شهرهای بزرگی در استان فارس وجود دارد که متاسفانه همچنان در اقدامات اولیه مدیریت پسماند هم مشکل دارند و باید به هم افزایی و تعامل برای مدیریت پسماند در این مناطق چاره اندیشی کرد.

حسینی معاون بهداشت و سلامت و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش نیز از پیش بینی و ارائه برنامه ای مدون برای آموزش پانزده هزار نفر از مربیان این طرح و اجرای طرح در مدارس دوست دار محیط زیست سخن رانده و افزود: امیدواریم تا پایان تابستان 15 هزار نفر از مربیان آموزشهای لازم را فراگیرند تا بتوانیم در سال تحصیلی پیش رو برنامه ای مدون برای آموزش دانش آموزان و اجرای طرح مدارس دوست دار محیط زیست داشته باشیم.

در این طرح که شامل کارگاه های دو روزه تئوری و بازدید میدانی بود، مخاطبین با موضوعات مدیریت پسماند، آشنایی با تنوع زیستی و مناطق تحت مدیریت محیط زیست، آب و فاضلاب و بهینه سازی مصرف انرژی آشنا شدند و از مراکز دفن بهداشتی پسماند شیراز، تصفیه خانه آب و فاضلاب و مناطق تحت مدیریت سازمان بازدید کردند.
برگزاری این کارگاه ها مشترکا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ، اداره کل آموزش و پرورش فارس، سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، شرکت آبفای شیراز، شرکت آب منطقه ای فارس، شرکت توزیع برق شیراز و شرکت ملی گاز استان فارس و با حضور کارشناسان دفتر امور شهری استانداری فارس در شیراز ترتیب یافت و برای سایر شهرستانها دستگاه های متناظر شهرستانی اقدام لازم را انجام خواهند داد.
پیش بینی شده است تا پایان تابستان، پانزده هزار نفر از مخاطبان این طرح آموزشهای لازم را فراگیرند و بتوانیم در سال تحصیلی پیش رو برنامه ای مدون برای آموزش دانش آموزان و اجرای طرح مدارس دوست دار محیط زیست به اجرا درآوریم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز