تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

فلسطین: نتانیاهو علنا به جنایات خود اعتراف کرد

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که نخست وزیر اسرائیل با عباراتی خونین، علناً به جنایاتی که در حق ملت فلسطین مرتکب شده است اعتراف کرد.
کد خبر: ۶۴۳۸۴

فلسطین: نتانیاهو علنا به جنایات خود اعتراف کرد

 

به گزارش معاصر ,به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه فلسطین به تصریحات تنش زا از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره فخر فروشی‌های وی و راهپیمایی پرچم و حمله به محله‌ها و مناطق قدس شرقی پاسخ داد.

نتانیاهو دیروز در یک پیام صوتی ضبط شده در شبکه‌های اجتماعی گفته بود که راهپیمایی پرچم در روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

گفتنی است این راهپیمایی هر سال بر اساس تقویم عبری در یادبود اشغال قدس است.

وزارت امور خارجه فلسطین هم اظهارات و سخنان تحریک کننده نتانیاهو را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه فلسطین افزود که سخنان نتانیاهو شبیه برنامه‌ تیم‌هایی است که فلسطین را تبدیل به میدان تمرین تیراندازی خود کرده‌اند و مردم فلسطین هم مثل هدف این تیرها هستند.

همچنین وزارت خارجه فلسطین افزود که تصریحات و اعترافات نتانیاهو در برابر جامعه جهانی مبنی بر جنایات در حق ملت فلسطین و تامین حمایت سیاسی و قانونی لازم کاملا علنی صورت گرفته است.

نتانیاهو روز یکشنبه در جلسه‌ای بعد از اجرای آتش بس اعلام کرد: معادله را در غزه تغییر دادیم و سران جهاد اسلامی را ترور کردیم.

وی افزود: هرکس قصد اذیت کردن ما را داشته باشد، مرگ بهای کار اوست.

وزارت امور خارجه فلسطین هم گفت: اسرائیل از عمد اوضاع را در فلسطین متشنج می‌کند تا بار دیگر ملت ما را درگیر جنگ کند.

این وزارتخانه سکوت جامعه جهانی و کشورهای مدعی حقوق بشر را در برابر این فخرفروشی‌های رسمی به ترور سران جهاد اسلامی محکوم کرد.

شبکه ۱۳ اسرائیل هم اعلام کرد که ۴ وزیر اسرائیلی حضور خود را در این راهپیمایی احتمالی اعلام کرده‌اند که شامل ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی، بتسئیل اسموتریچ، وزیر امور مالی و دارایی، مری رگیو، وزیر حمل و نقل و اسحاق واسرلف وزیر توسعه حفاری هستند.

 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نتانیاهو فلسطین
ارسال نظر

آخرین اخبار روز