تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
اردوغان:

به‌دنبال برآورده کردن تمامی «خواسته‌های غرب» نیستیم

رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان تازه‌ترین گفته‌های خود اعلام کرده است که برآورده کردن «تمامی خواسته‌های کشورهای غربی» در سیاست‌های این کشور جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۶۴۵۹۷

به گزارش معاصر به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، در آخرین اظهارنظر خود بیان داشته است که این کشور به‌دنبال برآورده کردن تمامی خواسته‌های غرب، علی‌‎الخصوص خواسته‌هایی که به تحریم کردن روسیه مربوط می‌شوند، نیست.

اردوغان همچنین با انتقاد از مواضع رقبای انتخاباتی خود گفت: «مخالفین می‌گویند که به دنبال بازسازی روابط ترکیه با سایر کشورها هستند. آن‌ها (مخالفین) از یک سو به فدراسیون روسیه حمله می‌کنند و از سوی دیگر می‌گویند که روابط را از نو می‌سازند».

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که آنکارا هم‌اکنون با تمامی کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، و از سوی دیگر روسیه و چین روابط خوبی دارد.

وی در ادامه افزود: «در رابطه با تحریم‌های ترکیه علیه بزرگ‌ترین شریک تجاری‌اش، روسیه، آن‌ها (مخالفین) می‌گویند که به هرآنچه که غرب در این‌باره بگوید عمل می‌کنند. ترکیه آن کاری را انجام می‌دهد که ما می‌خواهیم، نه آنچه که غرب می‌خواهد. چنین چیزی در سیاست‌های ما اتفاق نخواهد افتاد».

مترجم: اردوان ملک‌پور

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز