تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

لاوروف: تمام تلاش گروه ۷ مهار روسیه و چین است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: تصمیمات سران گروه هفت در هیروشیما نشان می‌دهد که هدف این کشورها در اصل مهار روسیه و چین است.
کد خبر: ۶۴۶۵۱

لاوروف: تمام تلاش گروه ۷ مهار روسیه و چین است

 

به گزارش معاصر ,به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف روز شنبه در سی و یکمین مجمع شورای سیاست خارجی و دفاعی این کشور افزود: وقتی به تصمیمات اتخاذشده در نشست گروه هفت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هدف آنها مهار دو کشور روسیه و چین است.

وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری نشست اخیر سران گروه هفت شکست روسیه در میدان نبرد و یا هر کشور مستقل دیگری در جهان است.

دیپلمات ارشد روسیه گفت: جامعه کشورهای غربی در حال اجرای سناریوهایی با هدف تجزیه روسیه هستند و این مسئله را پنهان نمی‌کنند که وجود روسیه به عنوان یک مرکز مستقل در مقابل سلطه جهانی غرب مانع بزرگی محسوب می‌شود.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش به مسئله چندقطبی در جهان اشاره کرد و گفت: این سیستم ممکن است شکل‌گیری‌اش زمان زیادی طول بکشد ولی مسکو متحدان زیادی در این زمینه دارد. به طور حتم روند گذار از دیکتاتوری غرب به سمت نظم جهانی چند قطبی اتفاق خواهد افتاد.

وی در این پیوند به روابط روسیه با چین، هند، کشورهای آسه آن، کشورهای حوزه خلیج فارس، ایران، ترکیه، اتحادیه آفریقا، آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب اشاره کرد.

لاوروف گفت البته مشکلات زیادی وجود دارد و غرب هم می‌داند چگونه از این مشکلات استفاده کند ولی این موفقیت‌های آنها در کوتاه مدت است و در بلندمدت آمریکا و غرب به طور حتم خودش از این مشکلات آسیب خواهد دید.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز