تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

تمایل ویتنام برای بهره‌مندی از دانش پلیسی ایران

وزیر امنیت عمومی ویتنام بر لزوم تقویت همکاری‌های پلیسی بین ایران و ویتنام تاکید کرد و گفت: شاهد ظرفیت‌های فوق‌العاده پلیس جمهوری اسلامی ایران هستیم و مایلیم که از دانش و تجربیات پلیسی شما بهره بگیریم.
کد خبر: ۶۴۷۲۹

تمایل ویتنام برای بهره‌مندی از دانش پلیسی ایران

 

به گزارش معاصر ,از فراجا، ژنرال تو لام روز یکشنبه در نشست دو جانبه با فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر همکاری های پلیسی میان ایران و ویتنام تاکید کرد و افزود: دو کشور و ملت ایران و ویتنام کنار هم هستند و ویتنام همیشه به دنبال توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران بر مبنای روابط بین الملل است.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد پلیس جمهوری اسلامی ایران گفت: من و همکارانم به جد به دنبال تبادل اطلاعات، دانش و تجربه پلیسی باشما هستیم چرا که ارتقاء این همکاری ها را بسیار مطلوب می دانیم.

وزیر امنیت عمومی ویتنام ادامه داد: تجربیات پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بامواد مخدر بسیار ارزنده است و ما نیز مایلیم که از این تجربیات و شیوه های مبارزه با مواد مخدر بهره بگیریم.

ژنرال تو لام گفت: باید همه تلاش خود را بکار بگیریم تا از فعالیت غیرقانونی افراد در خاک دو کشور ممانعت نماییم./

آمادگی انتظامی ایران برای ارتقاء همکاری های دو جانبه با پلیس ویتنام
فرمانده کل انتظامی کشور نیز در این نشست اظهار داشت: ایران کشور بسیار زیبایی است و طبیعت چشم نواز و متنوعی دارد؛ امید است که سفر خوبی را در کشور ما داشته باشید.

سردار احمدرضا رادان با بیان اینکه برای مردم ویتنام احترام زیادی قائل هستیم، افزود: مردم ویتنام را نماد مقاومت و استکبارستیزی می دانیم و می شناسیم؛ تاریخ ویتنام ثابت کرد که "اراده" در برابر "قدرت" پیروز است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با تشریح و تبیین ساختار و سازمان فرماندهی کل انتظامی کشور، به معرفی ظرفیت های انتظامی اعم از فرماندهی مرزبانی، فرماندهی یگان های ویژه، پلیس فتا، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی، پلیس امنیت اقتصادی و ... پرداخت و افزود: در محورهایی چون انسداد مرز، مقابله با اشرار و تروریسم، مبارزه با جرایم سازمان یافته، مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالا، مدیریت ترافیک و تسهیل تردد و ... دارای تجربیات بی بدیلی هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر به قرار گرفتن ویتنام در منطقه "مثلث طلایی" و منطقه شرق آسیا اشاره کرد و گفت: با توجه به این موقعیت ویتنام و البته همجواری ایران با افغانستان می توانیم دانش و تجربیاتمان را در مبارزه با مواد مخدر به اشتراک بگذاریم.

سردار رادان با اشاره به دستاوردهای جهان شمول جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: افتخار داریم در مبارزه با مواد مخدر برای جهان، بالغ بر چهار هزار شهید تقدیم کنیم و این به معنای پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه قاطع با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه زمینه های خوبی برای همکاری های پلیسی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ویتنام وجود دارد، تاکید کرد: افق هایی از همکاری های روزافزون پیش روی پلیس دو کشور ایران و ویتنام است.

سردار رادان با اشاره به فعالیت مراکز دانشگاهی، آموزشی و علمی فراجا گفت: مراکز دانشگاهی و آموزشی ما وظیفه تربیت و پرورش پلیس و افسران زبده و مجرب را بر عهده دارند، از طرفی همه یافته ها و نیازهای علمی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را از مسیر مرکز مطالعات راهبردی پلیس و با نگاهی علمی، پیش رویدادی و براساس نیازسنجی دقیق دنبال می کنیم.

وی با اشاره به آمادگی انتظامی ایران برای ارتقاء همکاری های دو جانبه با پلیس ویتنام عنوان کرد: این نشست سرآغاز همکاری های پلیسی میان دو کشور است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز