تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
سفیر روسیه در آمریکا:

به سیاست «حمایت» از کشورهای آفریقایی ادامه می‌دهیم

سفیر روسیه در واشنگتن، در جریان سخنرانی در جمع همتایان آفریقایی خود، بر تعهد مسکو در حمایت از این کشورها تأکید کرد.
کد خبر: ۶۴۹۰۸

به گزارش معاصر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونف» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که روسیه سیاست حمایت از کشورهای آفریقایی را دنبال می‌کند؛ چراکه این کشورها را کانون‌های شکل‌دهی به نظم جهانی می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا  همچنین گفت که این کشور آماده است تا در مبارزه با «استعمار نو» مشارکت داشته باشد.

آنتونف که در جمع همتایان آفریقایی خود در اقامتگاهش در واشنگتن سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: «ما براین باور هستیم که باید با کشورهای آفریقایی با احترام و برابری رفتار شود. اتحاد جماهیر شوروی مشارکت قابل‌توجهی در مبارزه علیه استعمار، نژادپرستی و آپارتاید داشت. کشور ما به ملت‌هایی که به دنبال کسب و دفاع از استقلال‌شان بوده‌اند کمک کرده است و روسیه اکنون این سیاست را در حمایت از دولت‌های آفریقایی درپیش گرفته است».

وی همچنین بیان داشت که روسیه کاملاً به تمامی تعهداتش برای تأمین مواد غذایی، کود و سوخت پایبند است و قصد دارد بورسیه به دانشجویان آفریقایی را دو برابر کرده و مدارس موسسات آموزش عالی در قاره آفریقا دایر کند.

سفیر روسیه در آمریکا در رابطه با کمک‌های دفاعی روسیه به کشورهای آفریقایی گفت: «ما به همکاری‌های دفاعی‌مان که شامل ارسال تسلیحات، تجهیزات و آموزش پرسنل نظامی می‌شود، ادامه می‌دهیم».

آنتونف در خاتمه با اشاره اجلاس روسیه-آفریقا که از 29 تا 26 ژوئیه (4 تا 7 مرداد) در «سن‌پترزبورگ» روسیه برگزار می‌شود، اظهار داشت که هدف اصلی این نشست کمک به تقویت «حق حاکمیت» کشورهای آفریقایی است.

مترجم: اردوان ملک‌پور

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز