تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
وزیر بهداشت:

خط قرمز وزارت بهداشت سلامت مردم است

بهرام عین‌اللهی افزود: کوتاهی در حوزه سلامت مردم برای وزارت بهداشت قابل قبول نیست و در این زمینه خیلی مصمم هستیم و در صورت بروز تخلف با متخلفان در این حوزه برخورد می‌شود.
کد خبر: ۶۵۵۵۵

خط قرمز وزارت بهداشت سلامت مردم  است

 

به گزارش معاصر ,وی گفت: در بازدیدی که از بیمارستان ولیعصر(عج) بروجن داشتیم با نارضایتی بیماران اورژانس مواجه شدیم که از شرایطی که در این بخش بوده و از صبح تا ساعت ۱۵ برای دریافت خدمات سی. تی. اسکن و ام.آر. آی معطل ماندند که پیگیری برای این امر انجام شد و از سوی مسوولان قطعی برق را علت این مساله عنوان شد.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه برق بیماستان از ضروریات است و باید به سرعت از سوی مسوولان پیگیری می‌شد، افزود: در حوزه پزشکی یک دقیقه و یک ثانیه هم مهم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه خودم نیز پیش از این رییس یک بیمارستان را برعهده داشتم، گفت: دلایل ارائه شده قانع‌کننده نبود و از رییس دانشگاه درخواست شد که از فعالیت این مدیر صرف نظر شود و مدیر دیگر جایگزین شود.

وی با بیان اینکه از مردم شهرستان بروجن و بیماران برای بوجود آمدن این مشکل عذرخواهی می‌کنم، گفت: هرکس در هر مسئولیتی که هست باید به نحو احسنت مسئولیت خود را انجام دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به دستاوردهای سفر ۲ روزه به استان اشاره کرد و گفت:چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پیشرو در حوزه بهداشت و سلامت است و در دولت مردمی نیز خدمات شایسته در استان در این حوزه انجام شده است.

وی از اقدامات انقلابی استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر کرد و گفت: در این مدت کوتاه از نظر امکانات و اقدامات درمانی کارهای خوبی از جمله تهیه پنج دستگاه ام.آر. ای، ۲ دستگاه سی.تی.اسکن ارائه شده است.

عین‌اللهی افزود: در سفر ۲ روزه به استان مشکلات حوزه بهداشت،درمان و آموزش استان بررسی شد و دانشکده پرستاری شهرکرد بعد از ۱۰ سال افتتاح شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر باباحیدر نیاز به مرکز درمانی منتخب شبانه‌روزی دارد، قول راه اندازی این مرکز داده شد و پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر این مرکز در شهر باباحیدر افتتاح شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازدید از بیمارستان فارسان گفت: مشکل خاصی در این بیمارستان وجود نداشت و ام.آر. آی این مرکز نیز فعال شد.

عین‌اللهی به محرومیت شهرستان لردگان به دلیل دور بودن از مرکز استان اشاره کرد و گفت: این شهرستان استعداد خوبی برای ایجاد مراکز آموزشی دارد و مجوز احداث دانشکده پرستاری در این شهرستان صادر شده و کلنگ زنی این دانشکده امزوز انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت خوب خیران حوزه سلامت در شهرستان بروجن گفت: بیشتر مراکز درمانی و درمانگاه‌های این شهرستان توسط خیران احداث شده است و امروز نیز احداث کلینیک خیری در این شهر کلنگ‌زنی شد.

عین‌اللهی افزود: شبکه بهداشت در استان نیز اقدامات خوبی داشته و اجرای طرح سلامت خانواده که یک طرح ملی است در استان آغاز شده و در صورتی که این طرح با موفقیت در این شهرستان انجام شود اجازه گسترش آن در تمام استان داده خواهد شد تا همه افراد استان از این طرح بهره مند شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در این طرح پنج درصد هزینه بستری را افراد و ۹۵ درصد را دولت پرداخت می کند، افزود: در صورتی که این فعالیت به خوی در استان انجام شود خدمات بستری به صورت رایگان خواهد شد.

وی به موفقیت استان در حوزه عمل جراحی کبد اشاره کرد و گفت: قابلیت‌های زیادی در استان وجود دارد که با حمایت وزارت بهداشت این قابلیت‌ها به صحنه عمل درآورده شود.

به گزارش ایرنا، در دومین روز از سفر وزیر بهداشت به چهارمحال و بختیاری؛ بازدید از بیمارستان ولیعصر(عج) بروجن همراه با عیادت از بیماران با اهدای گل، بررسی مطالبات و روند ارائه خدمات، تجهیزات و امکانات بیمارستان انجام شد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز